Veckans foto


Idag bjuder jag på på ett par bilder från dagens Kolmårdenbesök så håll till godo med surikater och vattenfall mina kära vänner =)

Inlägget ser ut som hej kom och hjälp mig... det bjuder jag också på dagen till ära =)














'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?
Ännu ett bra sätt att öka bloggens besökare

11 kommentarer och åsikter:

Anonym sa...

Åh, det där är ju underbara små varelser!
Fina bilder :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

God morgon huvud-staden! Hur är det med huvudet å resten av kroppen?! Du ligger väl bara å slappar kan jag tänka mig... ;)

Huskatt sa...

Vilka små söta rackare :)

Josefine sa...

Visst är dom söta! Vi såg dem för två veckor sen :)

Anneli sa...

Åh, jag vill också åkte till kolmården har aldtig heller varit där. Blev inte mindre sugen nu när man kan se sånna festliga djur där. Har faktiskt ingen aninng om vilka djur som finns där. Hmm, nu kände jag mig lite oallmnbildad :/

Petra sa...

dom djuren är så söta! :)

Cat sa...

Åhh! Såå söta ju! =) Vilka härliga bilder! Så mysigt med djur! <3

Sv: Noo..det är skitjobbigt. Men måste snart göra något åt saken, det är ohållbart som det är nu.

Ah...du får komma på besök nästa gång! =)

Kram på dig vännen!!

Cat sa...

Hej vännen! =)
Tihii..det är hemligt du! ;D
Haha! Nä...men en grej är ju alla underbara människor som faktiskt bryr sig. Musiken är en annan grej.. =P

Hur har du det där borta?? =)

Anneli sa...

Tack, man försöker vara lite klipsk ibland :).

Cc79 sa...

Ååååh, jag vill OCKSÅ mysa runt på Kolmården! Nu blev jag skitavis. Vet du, att jag skulle på fullaste allvar grina om jag fick klappa en delfin... Ååååh...

Sindarin sa...

Visst var dom söta =) Till er som inte varit på Kolmården kan jag bara rekommendera att ni planerar in ett besök nästa sommar... seså, inget tjafs gör nu bara som jag sagt =P

Cc: Du som gillar att semestra utomlands måste ju bara se till att åka någonstans där man får simma med delfinerna. Ingen ser om du gråter under vattnet ;-)

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.