Den perfekta relationen?

Den perfekta relationen, finns den eller finns den inte? Egentligen finns det bara två svar skulle jag tro, ja eller nej och i all min cynisism lutar jag mot ett nej, men det kräver säkert en definition av hur jag tänker då.

Jag ska inte förneka att vissa människor hittar sin soulmate och gifter sig, skaffar 11,5 barn, en Volvo, en jycke och bosätter sig intill en sjö med utsikt över älgarnas betemarker osv osv.

Men hur många gör det egentligen? Och hur är det då med alla oss andra? Innebär det att vi lever i operfekta relationer? Nja säger jag då. Personligen har jag själv träffat på 2-3 personer genom livet som på ett intelektuellt och möjligen andligt plan (ledsen gud men jag är inte troende så andligt för mig är något helt annat än skäggiga farbröder som kastar mirakel omkring sig) har passat mig som handen i handsken och jag ska villigt erkänna att i åtminstonde ett fall så älskar jag den personen högre än det mesta i livet, sambon och alla barnen (och givetvis lillprinsen) är nog de enda som står över min älskade vän i kurs. Men att krypa i säng med varandra och vakna bredvid varandra varenda morgon? Nja serru, där tog det slut det är inte den typen av kärlek jag har utvecklat med någon Soulmate. En soulmate är en person som förstår sig på nästan varenda mm av mitt innersta väsen och personligen tror jag inte att jag skulle klara av att leva varenda dag, varenda andandes minut med en sådan person.

Så för mig är det alltså inte en perfekt relation att leva med den person som är min själs spegel.

Så vad är då den näst intill perfekta relationen då? I mitt fall handlar det bl a om att vakna upp och se min bandagerade kvinna (även detta är en annan historia men elak som jag är kommer jag nog inte att kunna låta bli att berätta den lite senare) och med ett leende konstatera att henne kan/vill jag nog vakna upp bredvid varenda morgon. Hon är långt ifrån perfekt och ska jag vara självkritisk är jag säkert ännu längre ifrån att vara det, men hon kompletterar mig, vi har många likheter och olikheterna är nog ännu fler, trots det sätter hon ett leende på mina läppar och från det sprids en värme genom mitt inre som får mitt hjärta att ibland slå dubbla slag. Antingen lider jag av något som kan beskrivas kliniskt eller så älskar jag henne =)

En relation är en ständigt pågående process och jag skulle ljuga om jag sa att jag aldrig funderat på att lägga den här bakom mig, vi har haft våra ups and downs vi som alla andra, men idag känns det som om det här är min plats i livet, med den här kvinnan och allt som händer runt omkring oss. Det är inte per definition en perfekt relation, men den är så bra den bara kan bli eftersom det är vår relation och för mig räcker det väldigt långt.

4 kommentarer och åsikter:

Anonym sa...

Åh vad fint pappa! Puss på dig och bästa finskan :)

PS. Du vet väl att Lillan har en blogg?

Anonym sa...

love u dear..därför har jag kommit fram till att den vi kollade på sist å båda gillade kan bli superbra...lr??? om du fortfarande vill...

Anonym sa...

Du är en sån fin och underbar männsika, unik. Tur för oss att vi båda känner samma ang sängdelandet men jag skulle gärna dela ett hörn av soffan med dig igen. Var så länge sen nu och jag vill ju träffa Evil också, men du måste göra klart för henne att jag på inga villkor tänker avstå från din varma famn! ;-)
Puss o kram vännen Love U big time <3

Sindarin sa...

Shorty: Det är lugna puckar. En vacker dag inträffar när man anar det som minst, du vet ju faktiskt var min brevlåda bor på ett sisådär

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.