Jag är mästare på det mesta

Ja så är det nog, jag är t ex mästare på att skjuta upp saker på framtiden. Jag har nog inte riktigt insett det finurliga med att helt enkelt kavla upp ärmarna och ta itu med saker här och nu när det går lika bra med imorgon.

Jag är dessutom helt klart bäst på att inte höra av mig till folk. Ett exempel är ett mail från en föredetta kollega som jag besvarade häromdagen, bara sådär 2-3 månader efter att hon hade skickat hälsningen.

Jag är dessutom en av dom minst ordningsamma jag känner (i ärlighetens namn finns det dom som är sämre men jag står nog ändå med på prispallen i den här kategorin).

Jag är jäkligt bra på att irritera mig på saker jag egentligen inte ens kan påverka men som tydligen ändå har en klar inverkan på mig (skum mening det där, antagligen är jag rätt bra på skumma meningar med).

Jag är extremt bra på att irritera mig på människor som inte ger sig. Jag brukar ge folk en chans eller två att visa vem dom är men efter det så blir det bara irriterande när jag ser hur dom går på och gör sig till.

Vid närmare eftertanke är jag nog bäst i stan på att inte ta hand om mig själv med. Livet är för kort för att inte ha roligt säger dom, men kanske bör man försöka leva sitt liv fullt ut och inte hjälpa Liemannen på traven med att skita i hur man lever det ändå.

Jag är jäkligt bra på att inte tala om för viktiga människor i min omgivning att dom betyder massor för mig med.

Ibland är jag helt enkelt bäst i världen på att irritera mig på mig själv och mitt sätt att betrakta mig själv och omgivningen - men jag är åtminstonde ärlig i all min grinighet.

Förmodligen har jag glömt en eller annan kategori där jag är helt enastående men det spar vi till en annan dag.

2 kommentarer och åsikter:

T sa...

"-Word!"

men sen är du en bra vän med.

T

Sindarin sa...

Bara för att jag kan Word är jag inte nödvändigtvis en mästare på just det =P

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.