Pour some sugar on me

Jag har kommit till en relativt plågsam insikt om mig själv, jag är missbrukare.

Hej mitt namn är NN och jag missbrukar socker.

Det är sant. När jag skulle lägga om min livsstil för ett år sedan var sockret det första jag drog in på. Godis more or less varenda dag, kakor och värst av allt, 1,5 liter cola varenda dag byttes mot vatten och nyttigare käk.

Efter ett par veckor smakade exempelvis cola som ren sockerlösning och jag höll mig "nykter" ett halvår.

Sen kom sommaren, lite glass här och där blev snart lite godis här och där med och snart blev lite godis en hel påse. Jag har inte fallit tillbaka helt men jag har insett att jag tar till godis, ett glas läsk, en kaka osv för att få snabb energi när jag är trött. Ett glas eller två är ännu inte 1,5 liter om dagen, men det är nog egentligen bara en tidsfråga.

Efter jul ska jag banne mig ta mig i kragen igen, maten sköter jag fortfarande hyfsat men sockret måste bort igen.

8 kommentarer och åsikter:

Huskatt sa...

Och det är ju så märkligt hur lite man saknar socker om man bara kan ge fasiken i det! Minsta lilla kaka, å så är man där igen.
Lycka till :)

Sindarin sa...

Katten: Tack kissen, det lär behövas med min disciplin... eller brist på densamme kanske det är =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Hur ska vi få fart på dig då då tro?! Buh!! :D

Jossan sa...

Jag är i samma sits som du vännen. Jag var jätteduktig ett tag och bojkottade allt vad godis, kakor och glass heter. Men nu är jag där igen. Det är ju helt omöjligt att låta bli.
Men vi gör gemensam sak av det efter jul. Då jäklar ska vi köra med stenhård disciplin igen!
Beach 2010 eller hur det nu var :)

Den där Stormen och hennes paraply.. sa...

Socker är lika beroendeframkallande som heroin. Och en av dem svåraste beroenden att bryta eftersom det handlar så mycket mer än maten.

Du klarar det. En dag i taget du vet?

KRAM!!

Tiiradam (film & foto) sa...

SHIT vad jag gillar din design!
Så himla behagliga färger

K. sa...

Fy fan... Är också helt hooked..

Sindarin sa...

Zuz: Det var en mycket bra fråga =P

Jossan: Ja nu sätter vi fart igen... vi KAN det här eller hur?

Stormen: Med dig i min ringhörna tror jag att jag skulle klara allt ;-) sockermissbruk=heroinist now you're really talking. Jag ska ur herointräsket efter jul =P

Tiradam: Tack och bock =)

Liten: Vill man ur socker(heroin?)träsket så behöver man en bra kompis som sparkar på en hårt *pekar uppåt på Jossan* sen går det faktiskt av bara farten. Hugg tag i en polare med stora fötter och sen är det bara att åka

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.