Sömnbrist och mobiltelefoner

Jag kan lugnt påstå att jag hatar både sömnbrist och mobiltelefoner inatt. Jag har legat vaken sedan halv ett och haft det ena samtalet efter det andra för mig själv inuti mitt huvud, samtal som för övrigt antagligen aldrig ens kommer äga rum. Det är nämligen ett av sätten min hjärna bearbetar saker på. Som kuriosa kan jag nämna att jag t ex sa upp mig inatt, ja i mitt huvud dvs, på grund av något som inte ens inträffat.

I vilket fall som, vid halv tre ungefär höll jag äntligen på att somna då det piper till i en mobiltelefon och vips så drog John Blund vidare till annan ort. Det värsta av allt är att det inte ens var till mig!! Det var elaka tantens mobilhelvete! Hon som inte ens skulle vakna om dom sprängde en bomb i huset bredvid. Vem fan skickar sms mitt i natten till folk??!

Nu är jag inte bara trött, jag är jävulskt irriterad med på puckot som förstörde mina eventuella möjligheter till någon timmes sömn innan lillprinsen vaknar

9 kommentarer och åsikter:

K. sa...

Andaaaas... Det är Jul nu :) Kram!

Lillan sa...

Hoppas din julafton varit mysig och lyckad min älskade vän!

Puss o kram

Sindarin sa...

Liten: Jag andas alltid =) även på julen ;-)

LIllan: Den var lika lugn och fin som de senaste åren =) Vi körde julklappsutdelning redan den 23:e eftersom Dotra jobbat natt hela julhelgen. Julafton hade sin absoluta peak på kvällen när det bara var jag och tanten hemma. Lugnt, sansat och stillsamt =)

Ivana sa...

Jag tycker du ska sms-a tillbaka till personen flera nätter i rad nu! :D

K. sa...

I sure hope so!

Jossan sa...

Hoppas du kunde sova ett par timmar iallafall och att julen blev fin!
Kram och god fortsättning!

Sindarin sa...

Ivana: Nu visade det sig vara en julhälsning från Karibien så jag får väl vara storsint nog att inte skälla allt för mycket ;-) dessutom blir det ju dyrt för mig att terra en mobil på andra sidan jordklotet =P

Liten: Trust me, jag överlever allt =)

Jossan: Den var helt kanon faktiskt, tell you more about it later perhaps

K. sa...

Vet du, jag tror dig faktiskt!

mobiltelefoner sa...

It's awesome how you can now find good deals online for a mobile phone. It's best to check around to see whose deal meets your budget.

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.