Söndagen i bilder

Jag lovade ju att visa ett par bilder från söndagens lilla äventyr, ja det enda vi upplevde var ju lukt och dramatiken från köksfönstret, men det räckte ganska bra ändå.

Vi vaknade som sagt strax efter sju och då brann det ordentligt från resturangtaket. Brandkåren hade kommit dit en liten stund innan och började precis släckningsarbetet.

Här är ett par bilder som visar det övertända taket, jag är ganska glad att vi inte såg hur det såg ut invändigt, förödelsen måste ha varit total.

Hela området var täckt av svart brandrök ända tills brandkåren kom igån ordentligt med själva släckningen då röken ändrade färg från svart till vitt. Rökmolnen var enorma och runt åtta-tiden hade det ljusnat såpass att det gick att se hur stor rökutvecklingen faktiskt var.

Runt lunch hade dom pumpat taket fullt med släckskum och vatten och det såg ut som om branden var släckt varpå de flesta av bilarna började packa ihop och åkte därifrån som tur var fanns ett par bilar kvar eftersom det snart skulle visa sig att elden tagit fart i taket igen.

Som ni ser blev det lite vinterkänsla i söndags iaf ;-) Snön... ja eller skummet lyste vitt på taket trots allt.

Brandkåren fick kalla tillbaka sina kollegor och under resten av eftermiddagen (och en bra bit inpå kvällen) fortsatte dom med eftersläckning. Den sista bilen lämnade platsen runt 22-tiden.

Såhär såg det ut någon gång runt fem på eftermiddagen, trots att dom formligen dränkt resturangen ville det inte riktigt sluta att ryka och pyra.


'Cos every day counts!

3 kommentarer och åsikter:

Anna sa...

Usch då :(

Ivana sa...

Men huvva så hemskt!

Sindarin sa...

Ja det var inge vidare faktiskt

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.