Heja SL

Med risk för att bloggen sakta men säkert utvecklas till en 'Hur tänkte ni nu SL' blogg måste jag ändå ge en eloge till trafikplanerarna.

Halvimmestrafik - check.
Kraftiga förseningar utöver vartannat tåg indraget - check.
Korta tåg att tränga ihop alla resenärer - check.

Jag är övertygad om att i helvetet är det SL som står för infrastrukturen.

7 kommentarer och åsikter:

Josefine sa...

Visst är det jobbigt med kaoset som råder men jag måste ändå få påpeka lite försiktigt att det inte är SLs fel att det snöar massor och blir 23 minusgrader. Jag tror inte att de ställer in tågen med vilje för att de tycker att det är roligt. De ställer in tågen för av säkerhetsskäl för att de inte ska spåra ur med massa människor i..

Sindarin sa...

Jossan: Det jag retade mig mest på var att om man nu plockar ur vartannat tåg ur trafik, hur kommer det sig att man då inte kan få ihop kompletta tågset så att folk inte behöver stå som sardiner i en burk. Att köra med korta tåg i dom lägena är ett hån mot resenärerna.

Josefine sa...

jo den kan jag kanske inte förklara förstås, de borde väl köra med fulltåg de tåg som faktiskt går.

För egen del tog det nästan tre timmar att ta mig till jobbet idag..

Gick hemifrån 7,25
tunnelbanan helt inställd
flertalet ersättningsbussar åkte förbi utan att ens stanna eftersom de var knökfulla.
7.50 lyckades jag tränga mig på en buss och stod sen inklämd utan att kunna röra armarna i över 2timmar till fridhemsplan.
Det var gångfart på bussen större delen av tiden.
Sen från fridhemsplan gick det bra för där gick tunnelbanan. 10.15 kom jag till jobbet...

Sindarin sa...

Jossan: Å så kul det lät. Ett tips är att ta bussen ner till Spånga och tåget därifrån hellre än ersättningsbuss in till stan. Även om tågen går sporadiskt så hade det nog gått fortare ändå

Josefine sa...

Jag tror inte bussen till Spånga hade gått så mycket fortare.. men men. får väl se hur jag tar mig tillbaka ikväll..

Sindarin sa...

Jossan: jag håller tummarna

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jaaa det tänkte jag inte på... Två flugor i en smäll för henne där jue... ;)

Här snöar det oxå som om det inte redan finns massor lixom... Kallt som satan är det oxå!! :P Kommer inte dina medarbetare fram till jobbet eller?!

Allt väl med dig annars?! :)

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.