Vilken bild får ni?

Jag fick ett otroligt fint mail häromdagen där en liten vän skrev hur hon uppfattat mig som person, genom bloggen och kommentarer får jag tro eftersom vi aldrig träffats. Jag blev i vilket fall rörd av den bild hon skapat sig bara genom mina ord (mycket av det är nog kanske sant, men dom flesta av oss är lite för blygsamma för att tänka högt om oss själva).

Nu är jag lite nyfiken på hur ni som läser bloggen uppfattar mig som person. Please rub my ego and share your thoughts with me =)

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?
Ännu ett bra sätt att öka bloggens besökare

15 kommentarer och åsikter:

K. sa...

Jag har väl gjort mitt redan ;)

Men... Jag ser dig som lugn, jordnära och varm. En människa man kan lita på och en människa som inte dömer.
Även du har dina downs, men är alldeles för klok och vis för att gräva ner dig.
Du njuter av livet.
Kram

Den där Stormen och hennes paraply.. sa...

Ödmjuk, omsorgsfull, smart och insiktsfull.

VA fan. Jag gillar ju liksom dig gubben. :)

Sindarin sa...

Ah va ni är goa =) Jag gillar ju både dig och Liten med Stormen, trots att du tydligen har en viss förkärlek till den här årstiden ;-)

Josefine sa...

eftersom jag känner dig utanför bloggen så kan jag nog inte ge en "blogg"bild av dig :)

Sindarin sa...

Jossan: Du slipper om du nu ska va sån =)

Anonym sa...

Härlig tänkare. Du behövs.

Sindarin sa...

Tack anonym =) Nu vet jag inte vem du är men du behövs säkert du med skulle jag tro. Dom flesta av oss har trots allt en uppgift att uppfylla under vår livstid =)

Simmelimaka sa...

Oj.
Jag ska försöka.
Tror du är mycket vänlig. Varm. Empatisk. Men en längtan att få komma närmre än du faktiskt är.
Lite drömsk, njutningsmänniska.
Fantasirik.
Tror också att du är lite av en dubbelnatur, att du vågar ge mer av dig själv och dina vänliga sidor här bland oss i bloggvärlden.
Tror också att du ser bra ut.
ATt du är van att umgås med kvinnor. Kan språket liksom.
Och så tror jag att du är en trofast typ, att även om tanken skulle locka dig, skulle du inte...svika. Eller överge.
Du är en fin man, helt enkelt. Med massa kärlek.
kram

Sindarin sa...

Wow Simme, vilka omdömen du ger mig =) Jag tappar nästan andan. I vissa delar har du nog rätt och i andra lite fel kanske. Jag ser nog mest alldaglig och lite tjock ut faktiskt, men det var ju faktiskt det minst viktiga av det du utläst =)

Petra sa...

Du är helt klart en tänkare. En snäll men mystisk man som har mycket bra saker att skriva om. :)

Nathalie sa...

Du är ju min pappa, jag kan inte ge en ärlig bild ;)

Nathalie sa...

- Är morfar snäll?
- Nä, han är gammal. Han är inte snäll idag.
- Men är morfar tokig då?
- Aa, tokig.
- Är morfar... Snygg?
- Nej. Han är gammal.
- Är morfar gullig?
- Nej.
- Tjafsar morfar?
- Nejdå!
- Men är morfar snäll då?
- Nej. Nu räcker det.

Så du är gammal och tokig tydligen. Men var lugn, jag är också gammal enligt sötot.

Sindarin sa...

Petra: Mystisk? Åkej ;-)

Nattis: Näää du har kanske lite försprång, gällande den där lilla så ska nog morfar visa hur osnäll morfäder kan vara ;-)

Mela sa...

En mycke lugn och trygg människa som har förbannat bra åsikter om livet ....

=)

Sindarin sa...

Mela: Tack och bock =)

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.