My wet dream

Vaknade för en stund sedan... eller nja jag har väl egentligen bara slumrat sedan tantens klocka började ringa, är det inte typiskt att hon ska upp klockan fem när en annan är ledig?

I vilket fall som så vaknade jag mitt i vad man skulle kunna kalla en önskedröm, så nära en våt dröm man bara kan komma, i alla fall jag.

För att göra en lång historia kort, en tjej med underbar röst och jag gjorde en duett av Bridge over troubled waters och den var flawless, som Seven of Nine skulle ha uttryckt det. Art Garfunkel röst gjorde den visserligen "vackrare, men jag gillar Jon och Richies variant eftersom den passar mig ännu bättre.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?
Ännu ett bra sätt att öka bloggens besökare


9 kommentarer och åsikter:

Josefine sa...

det är en underbar låt

så när får man höra dig sjunga den då ? :)

K. sa...

Sjunger du?!

Sindarin sa...

Jossan: Förmodligen aldrig, det är därför förblir min våta dröm. Mitt register klarar inte att ta den hela vägen, när den känns bekväm att sjunga i de lägre registret sprickor stämbanden i de höga tonerna istället. Sänker man så går det rätt ner i källaren istället i de lägre partierna =)

Liten: Inte annat än till husbehov nuförtiden, med facit på hand tog jag ett par riktigt dåliga beslut i unga år som ledde till att jag la musiken mer eller mindre helt på hyllan

K. sa...

I see... Trist. Men jag tycker helt klart att vi borde få höra en ton eller två!

Sindarin sa...

Liten: Det är nog försent för att jag ska ta några direkt vackra toner längre =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Vet du att Bon Jovi kommer snart ut med sitt nya album... :P

Den där Stormen och hennes paraply.. sa...

Menåh!! Detta visste jag inte om dig Sin!

Sindarin sa...

Zuz: Jag har för mig att jag hört något dylikt rykte... eller om det kanske var ett turnérykte jag hörde, men dom brukar ju vara tämligen intimt ihopkopplade =)

Sindarin sa...

Stormen: Vad? Att jag har våta drömmar eller att jag har musicerat? =P

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.