Småormar

Då har turen kommit till våra små nykomlingar på ormsidan med =)

Först har vi lilla Falcon (you know... the Ice cold one).


















Sen har vi min lilla Candycane som fortfarande egentligen inte har något namn av brist på kön. Den kallas bland annat för mini. Ett namnförslag var Citizen Cane, vilket väl skulle förkortas CC då kanske? Undrar om CC79 tar illa upp ifall jag döper en orm "efter" henne =P


















Sen har vi tantens två nyförvärv, den röda är den som kallas Five of Seven, fast hon lutar mot att eventuellt följa whiskytemat och kalla den Chivas Regal.

















Den sista ska nog bli förärad med namnet Wirre för att passa in i tantens "barskåp". Wirre är för den som undrar en kompromiss efter en smsväxling en morgon på väg till jobbet. För att göra en lång historia kort så utvecklades namnet enligt den här modellen. Irre (tantens arbertskamrat --> Evil (eftersom det är elaka tantens orm) --> Evil-Irre (vilket förmodligen inte hade uppskattats av arbetskamraten) --> Wirre.

6 kommentarer och åsikter:

K. sa...

Vad är det för fel på en katt? eller hund?

Sindarin sa...

Kajsa: Vi har en katt med ;-)

K. sa...

haha, okok...

Josefine sa...

dom är snygga!
Den rödrandiga är riktigt läcker!

Cc79 sa...

Åhguuud, jag tror jag dör... *ryser*

Sindarin sa...

Kajsa: Så vi har en del "normala" djur med... om man nu kan kalla vårt kattkräk för normal =P

Jossan: Visst är dom, fast dom är väldigt blyga nu när dom bor i en större burk

CC: Så att döpa den ena till CC är inget du tar som en komplimang med andra ord? =P

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.