Tänk om

Det är inte ofta jag tittar tillbaka på saker och önskar att jag gjort dem annorlunda, ni vet grublar över hur saker kunde ha varit om man valt höger istället för vänster dörr.

På sistone har jag tänkt en hel del på hur det skulle ha kunnat vara om min mamma aldrig flyttat tillbaka hit när jag var fyra. Hur hade livet sett ut om jag hade fått ha kvar min amerikanska släkt under alla dessa år istället för den svenska. Vem hade jag blivit istället?

Frågor som aldrig får ett svar men funderingarna finns kvar ändå.

Men nu blickar vi framåt mot den framtid som kommer emot oss i 110.

6 kommentarer och åsikter:

Den där Stormen och hennes paraply.. sa...

Du hade ju blivit någon annan! Och det är jag glad att du inte är!

Kram kram

Sindarin sa...

Tack Stormen =)

Simmelimaka sa...

Precis. Säger som Stormen. Vilken jäkla tur att Du blev Du. Den varma kloka och empatiska mannen med störtskön humor!

Sindarin sa...

Shit ni är alldeles för snälla =)

Den där Stormen och hennes paraply.. sa...

Alldeles för snälla? Jag kan inte tala för Simme men jag är inte direkt känd för att vara "för snäll" va? :)

Sindarin sa...

Jo du är så snäll så Stormen, när du vill och känner för det =)

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.