Veckans kommentarer

Den här veckan tänkte jag ta upp en gammal ovana och lyfta fram en kommentar från veckan som gått (egentligen är den väl två veckor gammal men vi skyller på sportlovet som kom emellan). Ni kommer inte bara att få en kommentar utan två, bara för att den andra så fint beskriver den unge herrn som han är just nu =)

Båda kommentarerna är hämtade ur den här tråden Vilken bild får ni?

Först ut är den exceptionella Simmelimaka vars funderingar på livet ofta är ganska så träffsäkra, jag är inte helt hundra på att hon träffade rätt helt till 100 procent, men jag kan lova att jag växte ett par cm i stolen när jag läste den.

Simmelimaka sa:
Oj.
Jag ska försöka.
Tror du är mycket vänlig. Varm. Empatisk. Men en längtan att få komma närmre än du faktiskt är.
Lite drömsk, njutningsmänniska.
Fantasirik.
Tror också att du är lite av en dubbelnatur, att du vågar ge mer av dig själv och dina vänliga sidor här bland oss i bloggvärlden.
Tror också att du ser bra ut.
ATt du är van att umgås med kvinnor. Kan språket liksom.
Och så tror jag att du är en trofast typ, att även om tanken skulle locka dig, skulle du inte...svika. Eller överge.
Du är en fin man, helt enkelt. Med massa kärlek.
kram


Nästa "kommentar" kommer från den otroliga lilla prins prutt (via hans mamma Nathalie, som tillika är min äldsta)

Vincent sa
- Är morfar snäll?
- Nä, han är gammal. Han är inte snäll idag.
- Men är morfar tokig då?
- Aa, tokig.
- Är morfar... Snygg?
- Nej. Han är gammal.
- Är morfar gullig?
- Nej.
- Tjafsar morfar?
- Nejdå!
- Men är morfar snäll då?
- Nej. Nu räcker det.


'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?
Ännu ett bra sätt att öka bloggens besökare


7 kommentarer och åsikter:

Jossan sa...

haha Vincent är bäst!

Sindarin sa...

=P Han är en liten skitunge... fast en ganska så gullig och fin liten skitunge =)

K. sa...

Heeelt sjukt att du är morfar. Förstår du hur gammal du är? ;)

Den där Stormen och hennes paraply.. sa...

Vet du vad. Jag längtar efter att bli farmor. Vilket kan bli ganska snart med lite otur. Bättre att vänta. MEn SEN när han är 25! Det ser jag fram emot. Är det konstigt om man är 35?

Den där Stormen och hennes paraply.. sa...

Vet du vad. Jag längtar efter att bli farmor. Vilket kan bli ganska snart med lite otur. Bättre att vänta. MEn SEN när han är 25! Det ser jag fram emot. Är det konstigt om man är 35?

Sindarin sa...

Hmmm det där låter jag bli att ta in i min passionsfruktsstora hjärna Liten ;-)

Stormen: Det går att hitta fördelar i det mesta. När jag blev pappa som 18-åring fick jag höra att jag förstörde mitt liv. Idag är det en av dom bästa sakerna som skett. Min dotter och jag kan umgås som vänner, vi har diskussioner som individer snarare än far och dotter.

K. sa...

Haha den är större än vääärlden!

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.