Ett liv i utveckling

Kan ni tänka er, det är snart 40 år sedan jag sprattlade mig ut i världen. Det skapar perspektiv till en del saker faktiskt.

Vad har jag åstadkommit, vad har jag gjort och kanske mest av allt, vem har jag blivit?

40-åringen i mig har upplevt en massa saker som satt sina spår, såväl positiva som negativa. Han har också fått en hel del erfarenheter på vägen. Samtidigt kommer jag på mig själv ibland med att betrakta livet med andra ögon än 40-åringens. Även en långhårig 18-åring, en oskyldig 10-åring, en nybliven pappa osv tittar ut genom samma fönster som mig och tillsammans betraktar vi, minns, reagerar och agerar.

Många av livets skeenden har upplevts av olika versioner av mig och alla bor vi i samma kropp. Ibland händer det saker som gör att en annan version än "gamlingen" i mig reagerar eftersom den årgången av mig upplevt liknande händelser under sin egen glansperiod.

Var det bättre förr? Nej det har alltid varit bäst just nu oavsett årtal. Alla årgångar har haft sina ups and downs och jag antar att det under kommande år kommer att vara likadant.

Jag ser faktiskt fram emot 40-årsdagen och även de kommande 40 åren för att kunna blicka tillbaka igen på ett liv som ständigt varit i utveckling.

6 kommentarer och åsikter:

Anneli sa...

Härligt att ha en sån inställning till att bli äldre :).

Sindarin sa...

Anneli: Vi kan ju inte göra något åt att vi åldras, varför inte göra det bästa av saken då =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

God morgon huvudstaden!! :D
Nu måste jag tänka... *hmm* Men fick i alla fall en massa vatten över mig en dag när jag promenixade hem från gymet... :P Räknas det?! ;)

Jossan sa...

Det låter som sunda tankar.

K. sa...

Ler när jag läser :)

Sindarin sa...

Zuz: Det var säkert rätt dag då =P

Jossan: Kul att man kan vara sund i något avseende =D

Kajsa: Härligt att jag kan få dig att le liten ;-)

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.