Hon är knäpp

Min alldeles underbara vän Jossan tillhör även en av dom knäppaste jag känner med =) om ett par veckor ska hon springa en halvmara... jag menar smaka bara på orden... en halv mara! Maror är ju sådant som vi normala undviker in i det längsta för att snabbt dra därifrån om vi ändå stöter på någon. Även om den här bara är halv så är det ju lik förbenat en halv MARA...

Undrar om hon anser att hon får bli bitchig sen när hon besegrat sin mara eller inte? ;-)

I vilket fall som helst har vi lovat att komam och heja lite på henne... fast sprit i vattnet fick vi tydligen inte bjuda på. En öl efter får det bli istället, den bjuder vi på ;-)

Skämt å sido, eller ölen var ju inget skämt, den får hon ju efter loppet. Jag är sjukt imponerad av den här tjejen som för bara ett par år sedan gjorde allt för att undvika allt vad träning heter. Hon som blev vald sist i gympan och allt det där, nu har hon övergivit mig i chipsträsket för att bli en löpgalning.

Im sooooo impressed hun... I really am.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?
Ännu ett bra sätt att öka bloggens besökare

4 kommentarer och åsikter:

Josefine sa...

haha vad du är söt vännen :)

Det handlar om att utmana sig själv vettu :)

Men jo jag måste ju få erkänna att jag blir lite imponerad av mig själv också. Som sagt för ett par år sedan skulle jag bara skrattat om någon sagt att jag skulle springa en halvmarathon.

Kul att ni vill komma och heja!

Josefine sa...

och nää bitchig kommer jag nog inte bli.. en aning stolt kanske dock :)

Sindarin sa...

Söt? Jag? Nu tog du fel på mig och någon annan Jossan ;-)

Klart vi ska heja på vår tjej

Sindarin sa...

Jossan: Klart du ska vara stolt ;-)

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.