Snart så är det slut

Ja då var det bara en halv vecka kvar på semestern, lite drygt räknat. Det har varit tre välbehövliga veckor som ägnats åt så lite som det bara var möjligt. Det har gjort gott att vara borta från alla måsten som finns på såväl arbetet som i privatlivet för att unna sig att bara ligga ovanpå och flyta med strömmen.

En del av er har saknat blogguppdateringarna och förmodligen ska det bli bättre med dem när jag kommer tillbaka till vardagen med laddade batterier, men det har varit rätt bra med en paus även från bloggande och bloggläsande kan jag känna. Även om jag givetvis saknat en hel del av er och inte ägnat er fullt så mycket energi som ni faktiskt förtjänar.

Den sista semesterveckan ska tillbringas på samma sätt som de föregående tre, de enda planerna än så länge är att att gå på bio i dag, och att se till att kiddsen kommer till plugget på torsdag och fredag. Resten tar vi som det kommer. Förmodligen blir det lite mer städande i det före detta skräprummet om jag känner tanten rätt, men det är OK faktiskt =)

Edit: Nu har jag svarat lite på era kommentarer ;-) om jag missat någon betyder det inte att jag är drygare än vanligt utan att jag helt enkelt bara missade den

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?
Ännu ett bra sätt att öka bloggens besökare

8 kommentarer och åsikter:

Josefine sa...

Vad skönt att du känner att semestern gjort lite nytta.
Man behöver verkligen komma ifrån ibland och koppla bort jobbet på rikigt. Hoppas de sista dagarna blir bra dem också!

Sindarin sa...

Jossan: Det ska dom bli... annars ska jag bunta ihop dom och skicka dom till Långtbortistan =)

Lillan sa...

Sv: jo jag vet gubben...
Jag kanske lyckas spara ihop lite styrka och ork så jag kan ta mig ända till fel sida om stan, vad gör man inte för en björnkram...

Anneli sa...

Bra att du haft lite ledigt och kunnat ha det bra.

Du har nog helt rätt i det där med vänskap, men när jag är den gemensamma nämnaren är det svårt att inte känna att det är mig det är fel på. Jag får jobba på det där.

Om jag bara slutar kräkas, läste på förpackningen, har jag tur går det över på en vecka, annars blir det att tänka om igen.

Jo, just det ja, välkommen tillbaka :).

Apollonia sa...

Hade varit roligare om du skrivit "skändande" ist f "ständande"....

Sindarin sa...

Apollonia: Men var du tvungen att hitta stavfel med ;-)

Anonym sa...

Är du trött på att samla poäng på olika gratissidor som ändå bara leder till presentkort?
Gör som jag och registrera dig här: http://www.woopa.se/?ref=Linerulla och tjäna pengar istället.
Hur enkelt och snabbt som helst har jag samlat ihop 4500 kronor.
Det bästa är att det inte spelar någon roll om man är 14 eller 40, alla kan tjäna pengar här.

Cat sa...

Heeeej gubben!!! =D Dig har jag saknat så in i den! =(

Va blev det för film? =)
Njut nu av sista semestern!!

Sv: För alltid känns det som just nu..
Ska berätta allt för dig på msn nån dag..

Kraaam på dig!

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.