Trött

Jag är sjukt trött idag, har inte sovit mer än ett par-tre timmar per natt de senaste. tre nätterna, så det börjar ta ut sin rätt. Första natten var det lilla prins prutt som höll mig vaken, andra natten var det dom ljuva intoxiderande ångorna från mitt lilla hobbyprojekt som motade sömnen vid sänggaveln. I natt har jag drömt sjuka drömmar helt enkelt.

Tänk vad sömnen är viktig för välbefinnandet, känns som om jag skulle kunna klappa till någon idag om tillfälle bara skulle uppstå. Inte för att jag skulle göra det, men känslan finns där.

Sov gott där ute, nu ska jag slötitta ut genom bussfönstret och drömma om mjuka kuddar.

13 kommentarer och åsikter:

Josefine sa...

Jag är också trött idag om det är nån tröst :)
Hoppas du piggnar till under dagen vännen.

Sindarin sa...

Jossan: Hmmm om det är någon tröst vete fasen... men vi kan ju om inte annat vara trötta ihop =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Innan dess så är jag jue en zzzombie... :D

Så goood mooorgooon huvudstaden!! ;)

Huskatt sa...

Jobbigt att inte få sova, blir man lätt mosig i skallen

Sindarin sa...

Katten: Mossig är bara förnamnet =)

simone sa...

Sova är verkligen underbart, både för insidan och utsidan :)

Sindarin sa...

Simone: Visst är det så =)

Sindarin sa...

Zuz: Så ska dom stoppa klockan gör dom det i ditt zombiestadie ;-)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Men det verkar inte som att dom klarar av det här för tiden springer jue bara ifrån mig... ;)

Å en typ zzzombiebok till köpte jag jue oxå... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

MISSA INTE TRUE BLOOD 22.00 PÅ TEVEN I MORGON...TV1!! :)

Sindarin sa...

Zuz: Den där tror jag att tanten redan har läst ;-)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Då har hon läst den på engelska då eller för den har precis nu släppts på svenska... :)

Sindarin sa...

Zuz: Fel av mig... jag kan inte hålla ordning på alla dom där böckerna =P Men hon läser den faktiskt just nu på engelska *nickar*

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.