So this is life?

Jag kom just att tänka på en sak, jag är inte spännande någonstans tror jag. Jag är en högst vanlig snubbe, gör aldrig något farligt eller vågat, väljer alltid the safe way, ingen jäkel blir knäsvag när dom tänker på mig, jag har inga spännande hobbies eller intressen, jag kan inget som ingen annan kan osv.

En helt vanlig ordinary dude utan några som helst spännande drag eller händelser... rätt och slätt tråkig skulle man kunna säga. Jag är nog fan så tråkig så att klockorna stannar egentligen.

Undrar hur det skulle vara att få vara sådär spännande och farlig, ja ni vet en sån där som alla ser upp till och bara skulle få dö av att få vara i dens närhet. Tänk om det vore jag... om än bara för en endaste dag.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?
Ännu ett bra sätt att öka bloggens besökare

14 kommentarer och åsikter:

Kajsa sa...

Go bananas!

Mia sa...

Jag läste ditt inlägg med eftertanke.. Hoppa fallskärm är en sak, men livet är ju rätt så trevligt. Att vara och leva farligt kan väl knappast vara värt det? Du har väl en tant som dyrkar marken du går på, utan att du drar kniv?!

Ta det lugnt :) och hälsa gott!

Anonym sa...

Jag blev lite sorgsen nu. Tänk på att man inte alltid ser sig själv på samma sätt som andra gör. Och spännande, visst. Ett tag är det kul kanske, men sen, vad finns kvar?

Du är FIN

Den där Stormen och hennes paraply.. sa...

Äh! Trust me my friend.
Spännande människor bränner lätt ut sina medmänniskor. Jag strävar efter att bli alldeles vanlig jag.

Sindarin sa...

Mia: Människor kan väl vara spännande utan att dra kniv? ;-) Det där med dyrka marken var kanske en överdrift... hon såg lite frågande ut när jag frågade ifall hon gjorde det =P

Bama: Tack, det svåra är väl att verkligen se sig ur andras ögon =/

Vindpusten: Du kommer nog aldrig att bli en tråkmåns som jag =)

Maja. sa...

Du kanske inte ser dig själv som spännande eller intressant men jag kan garantera att det finns någon där ute som tycker det. Vi äro alla olika och ser olika saker i alla människor vi träffar:) Och om du måste göra något wild and crazy så hoppa bungyjump eller något liknande till en början:)

Sindarin sa...

Maja: Du har nog rätt, fast jag tror jag skippar att hoppa med gummisnoddar ändå =)

Cat sa...

Har haft de där tankarna flera gånger jag med..
Just nu önskar jag att jag vore nån helt annan, för resten av mitt liv.. =)

Du är en underbar människa vännen!! =) Tack för ditt stöd!!

Kram!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Goood mooorgooon huvudstaden!! :D
Jag som skulle in till dig å tala om att detär måndag... Men det hann jag jue inte... ;)

Få klockorna att stanna... blir det måndag hela veckan då?! :P

Cat sa...

Haha!! Ja den jäveln gjorde nog det. Nu har jag dränkt honom iaf! Muahah!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Kanske räven som har varit framme och fått sig ett skrovmål... ;P

Undrar hur dom stannat för mig då som är totalt dagvill?! :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tar dom som i äter upp dom... Ungefär som spindelhonan när hon är klar med herr spindel... ;)

Men då får dom allt vara snabba eftersom jag nästan aldrig sover... :P

Cat sa...

Sv: Hahaha! Japp! I sprit.. Alla myggor, fästingar o sånt där skräp blir tvärfulla när de suger ut mitt blod...haha! =P

Awwhh! Tack vännen!!! =)

Kraam!

Sindarin sa...

Cat: Stackars djur som blir så välmarinerade ;-)

Zuz: Aldrig sover? Vem är det som vaknar först till förmiddagskaffet? Va va va? ;-)

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.