Pushing 40

Jag blir ju 40 om några månader och människor i omgivningen börjar undra om jag inte ska ha en stor fest och så. Vad svarar man på det? Går det att ha ett "städat" firande där även barnen kan vara med eller kommer det att urarta såfort det serveras alkohol? Vill jag med mina egna erfarenheter ens utsätta barnen för risken att festligheterna urartar? Vilka skulle jag ens bjuda in att dela den här dagen med mig? När jag tänker efter är det nästan fler barn än vuxna som skulle kunna tänkas komma med.

Ja frågorna är många. Jag skulle ju vilja ha både vuxna och barnen runt mig när jag firar denna milstolpe, men går det inte att kombinera på ett bra sätt kommer jag nog att välja att fira det stillsamt med bara dom närmast sörjande.

Tips och idéer på hur man kan förgylla 40-års dagen mottages tacksamt.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?
Ännu ett bra sätt att öka bloggens besökare

8 kommentarer och åsikter:

Josefine sa...

Du kan ju bjuda in både vuxna och barn och ha en alkoholfri fest
Man måste inte bjuda på alkohol bara för att det är fest med vuxna människor. Det är inte alkoholen som gör det festliga, det är människorna.

Rosy Red sa...

Du kan ju köra en tillställning på dagtid så blir det inte tvunget att ha alkohol. Typ grilla korv och bara hänga ut? Spela brännboll eller liknande.

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Skulle bara kolla om du var vaken... ;) Förresten så bor jag jue i sooolstaden... :P

Kör utan procent tidigare på dagen med lite god mat å så bara... Ha nåt ute om det inte hunnit bli för kallt... Förhoppningsvis sköter sig folk när det är barn med... Annars kommer jag å drar dom i örat! :D

Apollonia sa...

Jag föreslår en trekant, sånt piggar alltid upp en bemärkelsedag.

Carro sa...

Fin blogg! :)

Jag har frågestund på min blogg nu så snääälla kan du fråga någonting?? (du är välkommen att fråga flera saker, om du vill! :D)
Tack!

♥ Tjelsi - Så kan det gå när inte haspen är på ♥ sa...

Tack för att du tänker på dina barns bästa!
Du kan ju servera alkoholfri cider?

Eller skoja till det och ha ett riktigt barnkalas :P

Anneli sa...

Du har nog alldeles rätt i att det är den senaste tidens stress som kommit ikapp mig. Dock lite skönt att höra att man inte är ensam i trötthetens land.

Ang. tips, man kan ju alltid ha typ öppet hus mellan 10-14, definitivt barnvänligt och ingen ifrågasätter att det inte finns alkohol :). Sen på kvällen kan du fira med de närmast sörjande precis som ni vill.

Sindarin sa...

Tack för era idéer... brännboll i januari? Nja kanske lite kallt då =P Trekant? När barnen är med? Nja det var nog lite för mycket för min smak =P

Vi får se hur det blir med firandet... jag har ju trots allt ett par månader på mig att fundera =)

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.