Så in i bänken trött

Jag vet inte riktigt vad det är som är fel, men jag är så ruggigt trött hela tiden. Det verkar förvisso vara något som går, alla verkar vara ovanligt trötta just nu, men jag har verkligen ingen ork kvar efter att ha jobbat en hel dag. Vissa dagar tar orken slut samtidigt som jag kliver ur sängen.

Jag somnar i stort sett varenda kväll framför TVn, vilket inte tillhör vanligheterna. Jag sitter och nickar till på vägen till jobbet var och varannan dag. Jag har ingen som helst ork att ta itu med saker efter jobbet osv.

Kanske är det förkylningen som fortfarande sitter kvar i kroppen, jobbigt är det i vilket fall som helst.

Ja nu vet ni varför det bloggas så lite helt enkelt, orken räcker inte till.

6 kommentarer och åsikter:

Den där Stormen och hennes paraply.. sa...

Lite vitaminer? Jag har köpt två burkar vitaminer och järn till Mannen. för den karln somnar ALLTID framför tv´n. Vilket är helt okej, jag hajjar, hantverkare och tidiga mornar. Men någon måtta får det ju vara. Stormen vill ju Smurfa! :) God morgon vännen!

Sindarin sa...

Stormen: Vitaminer kanske kan pigga upp. Vem vill väl inte smurfa dygnet runt? ;-)

Josefine sa...

det är nog nåt som går, alla verkar överlag tröttare och segare än vanligt, sen gör nog hösten sitt till också, det blir mörkare och gråare..
Hoppas du piggnar till!!

K. sa...

Svar: Hösten är på G = Mörkret är här.
Kram

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Trodde huvudstaden hade gjort det jag så tyst som det varit därifrån... ;) Allt väl med mannen?!
Där fick jag svar på min fråga... Du somnar före tanten med andra ord nu då... :)

Sindarin sa...

Jossan och Kajsa: Det kan nog vara så kanske.

Zuz: Nja hon somnar nog fortfarande före mig, om man räknar bort min förmåga att dåsa till framför TVn =)

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.