Tunna lager

Min första tanka idag var att fortsätta där jag slutade igår, i sagornas skruvade värld. Men som det så ofta blir här i världen blir det inte alltid riktigt som man tänkt sig.

Sedan natten mellan lördag och söndag har jag lidit av en åkomma, en ganska så påtaglig sådan. För att bespara eventuella känsliga läsare (eventuella som i eventuella läsarare snarare än att de 1-2 som kan tänkas traggla igenom mina tankar skulle vara känsliga... ni borde vara botade vid det här laget) från snaskiga detaljer så nöjer vi oss med att säga att det var en magåkomma... nog om detta. Det jävelusiska i kråksången är att den har haft mig i sitt vild i snart tre dygn och javisst, man kan se en bättring men den är inte borta för bövelen. Nog brukar det väl gå över fortare än såhär???

Nåväl, jag satt och funderade på hur och vad jag skulle formulera fram när jag fick ett tips att jag skulle äta lite limpa och te, för det är milt på maggen skaru veta. Som den godtrogna person jag är ilade jag (nåja ni kan väl åtminstonde låssas??) till köket, slängde på tevatten och skrämde upp ett par skivor potatislimpa. Smör och ost avstod jag ifrån eftersom det faktiskt vände sig lite i min mage när jag tänkte på smöret. Nåväl med färdigt te och beväpnad med två limpskivor gick jag och satte mig igen och började doppa. För det första, doppad limpa måste intas vääääldigt fort om den inte ska hamna överallt annat än i munnen, nåt sladdrigare än den doppade limpan får man leta efter, möjligtvis kommer den på andra plats efter syjuntans kafferep. Men det är inte helt säkert. I vilket fall som, potatislimpa... utan något som helst pålägg är skiiiiitäckligt rent ut sagt *ryser* man undrar, vad har dom i den egentligen??? Undrar om inte barkbröd är godare (det lär ju om inte annat flyta bättre kanske) =)

I vilket fall som helst... den gick inte att äta, jag var helt sonika tvungen att slänga hälften. Eftersom jag har ett konstant och odefinierbart sug i magen så kände jag mig ändå manad att försöka hitta något annat att äta och kom på att jag faktiskt hade formfranska i frysen. Det underbart onyttiga vita brödet... Den skivade döden i brödrosten osv. Och till min oerhörda förvåning, det fanns även bredbar vitlöksost i kylen... "bara ett tunnt lager, man vet inte hur magen reagerar" tänkte jag och rostade två mackor som sedan försågs med varsitt tunt tunt lager vitlöksost. Det som närmast hände måste nästan beskrivas som ett Hellelujamoment, jag har banne mig inte ätit något så gott på säkert en vecka som dessa två rostade brödskivor med sina tunna lager av vitlöksost, lyckan var komplett och nu funderar jag på om inte magen skulle klara av att hantera ytterligare ett par... skit i morgondagen och lev idag.

+ Vitlöksost på rostat bröd
- Fortfarande magsjuka

3 kommentarer och åsikter:

Anonym sa...

hmm...the å skorpor e bra :-P

Anonym sa...

hmm...the å skorpor e bra :-P

Anonym sa...

kära pappa. vilken fin blogg du har åstadkommit. dock lite besviken att det tog flera dagar innan jag fick veta om den! men strunt samma. det stavas tunt, kära du, inte tunnt :)

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.