En fin present

Jag berättade ju om födelsedagen förra veckan, men jag berättade aldrig om den fina presenten jag fick. När jag och Snyggfinskan ändå var ute och åkte båt så passade vi på att ge varandra varsin födelsedagspresent också. Vi försåg varandra med varsin förlovningsring. Hur coolt är inte det på en skala att få sin älskade i födelsedagspresent? =D

Snyggfinskan är (om man bortser från en del beskrivningar här i bloggen som närmast kan betecknas som jargong) min fasta punkt i tillvaron. Hon är en av mitt livs största glädjeämnen och jag älskar henne av hela mitt hjärta. Hon är dessutom (om någon missat det) älskad av hela "min" familj, alla tre barnen och även lillprinsen Vincent dyrkar sin "Tinni". När jag funderade ordentligt på saken i höstas kom på att jag nog vill tillbringa resten av mina dagar med henne så jag frågade jag mina barn vad dom tyckte och jag fick jakande svar i olika grad (en av dom påstod att det var min bästa idé någonsin så den tjejen gillar nog verkligen Snyggfinskan) =)

Edit: Jag erkänner, jag var för lat för att ta fram bra bilder på ringarna så jag lånade en bild från www.vigselbutiken.se vilka för övrigt kan rekommenderas =)

'Cos every day counts!

14 kommentarer och åsikter:

Josefine sa...

åh jag blir alldelles tårögd vad vackert du skriver karl :)

Jag är så glad för er skull!
Bra gjort tycker jag!!

Stort grattis till er båda! Och ringarna var jättefina!

Sindarin sa...

Tsss kvinnfolk ska bara hålla på och tjura och ha sig =)

Anonym sa...

Meh hallåååå.... Vaffö visste jag inte detta då? GRATTIS bästaste Sindisen! <3
O du...var det detta som jag inte fick veta förut eller klämmer du på den hemlisen fortf...?
Pözz på nozen

Sindarin sa...

Du frågade inte lille grisen =) nja det var en av sakerna jag väntade på... men den visste jag skulle bli av men jag har en grej på jobbet som vi fortfarande diskuterar och där väntar jag på någon form av slutgiltigt besked med... men den är nog egentligen roligast för mig =)

Anonym sa...

Åh så vackert. Grattis!
och tack för kommentaren.

T sa...

§hade det på känn, bad J att kolla efter det igår. kändes som det var gjort.

grattis till er båda

T

Sindarin sa...

Tack tack E.

Man lever bara en gång T. så det gäller att se till att det blir minnesvärt och att man inte behöver ångra något på slutet =)

T sa...

i vissa fall ångrar man sig, men oftast ej allt.
ibland kan man blunda för saker och endast se dom försvinna.

se nu till att ej glömma bort varann. ni e för goa.

kram T

anna of sweden sa...

Åsså ett grattis från Amerikat!

Sindarin sa...

Thx Anna =) Tänk va internationell du helt plötsligt gör min blogg med din närvaro from all the way over there =)

Anonym sa...

Men va fan! =) Åååååååh så roligt!

Tänk vad du misströstade för många år sedan när vi talades vid om livets ups and downs!

Tänk om du då hade vetat om att snyggfinskan var på ingång! =)

(Och om jag då vetat om att hockeyThom skulle göra intåg i mitt liv)

Vad livet hade varit lättare att uthärda med den vetskapen!

Grattis till er båda!! KRAM

Sindarin sa...

Ja Marianne, tänk vad livet skulle vara lättare att leva om man fick facit i förhand =)

Anonym sa...

Jag vill nästan gråta av tanken på att Dannie ska vara med oss resten av våra liv. Bättre fru hade du aldrig någonsin kunnat få!

Trots alla hinder du, eller ni, tyckte att ni hade förut har ni fått det att fungera. Ni visar att kärlek finns och kan övervinna allt :)

Sindarin sa...

Ja vi har det ganska bra ihop jag och tanten min =)

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.