En händelserik lördagskväll

Två av ungarna skulle sova borta igår kväll men på kvällen ringde dom och sa att det hade brutit ut magsjuka hos dom tjejerna var hos så dom kom tillbaka hem igen.

Vid 23.30-tiden var det dags igen. Det ringde hysteriskt på dörren och i porten stod en granne med sin son i sin famn och grät "hjälp mig... min son" var det enda hon fick fram. Hon kom in i lägenheten och killen var spänd som en fiolsträng och händer och ben skakade av kramper och dessutom helt borta för världen så vi ringde snabbt efter en ambulans. Medan vi väntade på att ambulansen skulle komma vaknade killen till lite men var väldigt apatisk så när ambulanstjejerna till slut kom åkte dom in till sjukhuset och kvar blev hennes andra två barn som fick sova hos oss medans mamma och lillkillen var på sjukhuset inatt. Nu på morgonen mådde han dock bättre, han hade en bacill i halsen och blir medicinerad för den.

Genom hela den nattliga hysterin så blev jag så otroligt impad av min kära Snyggfinska som snabbt tog komando över situationen och lugnade både den hysteriska mamman och det sjuka barnet i väntan på ambulansen. Inte för att det är en avgörande faktor i valet, men nog har jag valt en kanontjej att ha vid sin sida när det krisar. Love you Superfinskan.

Så lördagskvällen blev som tio små negerpojkar... fast tvärtom... Fyra blev sex som sedan blev åtta.

'Cos every day counts!

3 kommentarer och åsikter:

Anonym sa...

gubben lilla 2 blev 4 blev 6 skulle det varea va??? :P

Sindarin sa...

Vi räknar olika hjärtat... jag räknade faktiskt med dig och mig också =)

Josefine sa...

ja jisses, det där lät inte som en lugn och skön lördagkväll inte. Skönt att det inte var nåt allvarligare med pojken iallafall!

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.