Vilken lunch =)

Idag blev jag och ett par kollegor bjudna på lunch av en leverantör... och det var inte vilken lunch som helst. Vi fick tillfälle att avnjuta mat och utsikt uppe på Gondolen. Maten är ganska bra, fast jag tycker att en sk lyxresturang borde ha någon mer rätt på menyn och gärna lite mer spridning. Som det var nu är 2-3 av 7 rätter en fiskrätt. Men som sagt maten har ändå ganska bra smak.

En nackdel är att det faktiskt tar rätt så lång tid att käka lunch på andra sidan stan. Vi var inte tillbaka på jobbet förrän 14 och då ska man hinna ifatt det man inte hann göra under långlunchen.

'Cos every day counts!

6 kommentarer och åsikter:

Josefine sa...

men mums vad gott
sånna lyxluncher får inte jag på mitt jobb inte..

Sindarin sa...

Det är jättesynd om dig fröken "jag tror minsan killarna ska ha lite tårta till fikat på jobbet idag" =P

Anonym sa...

Gottigott med fisk ju.
Du...jag friade till Sture igår...
Tror ha blev helt perplex för han svarade inte ens!
Jag tror han tar livet för mycket på allvar, jag ska ju aldrig gifta mig!
Så om han ser lite skummare ut än vanligt kan du väl be honom slappna av, jag ska inte kidnappa honom..än...puss

Sindarin sa...

Haha du får inte skrämma livet ur honom mitt lilla mördarbi =)

Anonym sa...

Det är ju nåt han borde vara van vid nu efter 30 år med mig.
Fast jag måste erkänna att det var kul! Han har ju på äldre dar gått o blivit en trogen man, så inte ens lite upplivande av gamla minnen kan han erbjuda en trånande ungdomskärlek, hehe :-)

Sindarin sa...

Han kanske bara behöver lite motivation hjärtat =P

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.