Vart tar tiden vägen?

Jag har massor att göra den här veckan och tiden verkar inte riktigt räcka till. Nästa vecka börjar i vilket fall vår nya vd (vilket på sätt och vis med är en liten stressfaktor eftersom kollegorna börjat städa och ha sig lite överallt och blänger surt på mig och min röra). Det ska bli riktigt spännande att se varthän det tar vägen när han blivit lite varm i kläderna. Har han kanske nya idéer på vad vi kan/borde eller kanske inte borde göra?

Förresten börjar saker falla på plats på jobbet och vi för nu diskussioner med en av våra större kunder om ett spännande projekt som påbörjas i vår där jag kommer att få en ganska stor roll och det känns riktigt bra. Jag har blivit av med några uppgifter men får förmodligen fler än jag blivit av med. Projektet i sig kommer nog att bli riktigt intressant dock så förhoppningsvis uppväger det på det stora hela =) En annan fördel är att arbetet förmodligen blir lite mer strukturerat än det är idag med. DET mina kära vänner var den andra saken jag väntade på skulle falla på plats (om det stillar något nyfiket sinne, man kan ju inte ropa hej förrän man hoppat över den där berömda bäcken - jag sa ju att det nog förmodligen mest var kul för mig).

Jag har två riktigt stora kunder (dvs för mig på jobbet) som jag jobbar mycket för och det här är den ena, skulle någon av dom en vacker dag få för sig att vilja plocka över mig helt så skulle jag inte blinka många gånger innan jag tackade ja, därför är det extra kul att få en schysst roll i ett av kundernas större projekt.

'Cos every day counts!

0 kommentarer och åsikter:

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.