Nyss hemkomna

Eller ja inte nyss direkt, men för ett par timmar sedan kom jag och snyggfinskan hem från en båttur på Östersjön med Birka Paradise. Det var tantens julklapp och även våra födelsedagspresenter skulle man kunna säga. Ett dygn i lyxhytt med gott att äta och dricka.

Det lät väl nästan för bra för att vara sant va? På många sätt blev det en oförglömlig resa. Vi har t ex upptäckt att mitt-i-veckan-kryssningar är det samma som 60+ köttmarknad och/eller halvpissiga dansband med deras groupies, eller vad sägs om den pilimariske 60-plusaren som sent på kvällen (och rätt förfriskad) kommer ut med ett leende på däck och ogenerat talar om för sin väntande jämnårige dam att han minsann fått tag på kondomer =)

Så vad kan man säga om Birka Paradise då? Själva hytten var fin, inga nerfällbara britsar där =) Tyvärr måste jag säga att sängarna dock var i hårdaste laget för att vara "lyxiga". Maten kunde faktiskt ha varit bättre, det var inte fel på den men det var heller inte den bästa oxfilet jag ätit, kryddor uppfanns faktiskt för att sätta lite smak på maten =P men generellt kan man nog säga att Birka spöar både Silja och Viking med hästlängder.

'Cos every day counts!

3 kommentarer och åsikter:

Josefine sa...

Hytten såg ju väldigt mysig ut iallafall. Hoppas ni hade det kanonbra!!

T sa...

e väl härligt att få reda på att kärlek håller i sig upp i +60 oxå.

:D

många flera år till godo efter dina starka steg mot 40+.

hoppas ni haft det hur trevligt som helst och njutit av varandra och resan till fullo.

puss i pannan å massa kramar på er

Anonym sa...

Åhh! Va mysigt!! =D
Jag vill också åka på nåt sånt där nån gång!! O jättekul med förlovningen!! =D

Sen vill jag även bo på Hotell UtterIn eller vad det heter, om det nu finns kvar.. Det måste jag googla! ;)

Jaa, klart vi hörs senare om du sitter nåt vid bloggen! Jag är bänkad vid datorn hela tiden i princip! =)

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.