Det blir bara värre

Kommer ni ihåg mitt brev från Halebop och allt runt ikring det?

Idag fick jag två nya brev... ett där dom bekräftar att jag är avregistrerad som kund på numret och ett till, utskrivet dagen efter där jag tydligen tecknat någon form av abonnemang istället på samma nummer.

Jag har precis skickat följande meddelande till Halebop och kommer under morgondagen att söka rätt på lämplig instans att dra detta vidare i.

Nu är inte det här roligt längre. I förra veckan fick jag brev från er att jag registrerats som kund och efter kontakt med kundtjänst fick jag veta att någon anmält sitt SIM kort till er och mitt personnummer, något ni inte kunde göra någonting alls åt om jag inte sa upp mig som kund skrifligen. Sagt och gjort i måndags skickade jag ett brev till er och förklarade ärendet och i tisdags skrev ni ut och skickade en bekräftelse till mig. I onsdags däremot har ni skrivit ut ett nytt brev till mig där jag den här gången ska ha tecknat ett abonnemang istället... på samma nummer som för mig är totalt okänt. Än en gång är det ett mysterium för mig hur vi kan ha ingått ett jurdiskt bindande avtal med varandra utan att jag fått ett enda papper att underteckna och utan att ni verifierar vem som tecknar tjänsten.

Jag har a) aldrig varit i kontakt med er annat än i mina försök att få er att rätta till detta misstag och b) har ha jag tröttnat rejält på det oproffesionella sätt ni bedriver era affärer på. Frågan är om dom ens är lagliga med tanke på hur lätt det är för vem som helst med ett kontantkort och ett fiktivt personnummer att teckna falska avtal med er.

Jag hoppas innerligen att ni rättar till detta misstag omgående. Mitt personnummer har använts för att teckna olika avtal med er utan min vetskap och trots att ni vet om felet fortsätter ni att låta denna person begå dem. Jag känner mig oerhört kränkt och tänker söka efter lämplig instans att få ett ärende som detta prövat.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

3 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag kanske ska ta å få dom på fall med stenålderskost istället... Vägen till mannens hjärta går jue genom magen sägs det... :P

Nu måste jag läsa ikapp mig här!

Josefine sa...

fy fan , det är ju helt sjukt att det ska kunna gå till såhär. Hoppas de ger dig ett bra svar och avslutar allt. Annars får du kontakta Sverker..

Halebop sa...

Hej

Mitt namn är Robert och jag jobbar på Halebop.

Vad tråkigt att du har haft problem med att någon har registrerat ett kontantkort i ditt namn.

När det gäller registrering av ett kontantkort, så är det enda som behövs ett icc nummer på ett SIM-kort, som identifierar vilket SIM-kort som det gäller och sedan vilket personnummer som kortet ska registreras på.

Ibland händer det tyvärr att någon anger sitt personnummer felaktigt, vilket gör att SIM-kortet registreras på någon annan.
Därav fick du hem brev om det från första början.
Men du har inget SIM-kort till det angivna numret.

Detta är bestämmelser från Post och telestyrelsen som vi följer, för registrering av kontantkort och som gäller för alla operatörer som tillhandahåller kontantkort.

Tidigare har vi använt oss av registrering med PUK-kod, vilket vi tyckte var ett säkrare sätt att registrera ett kontantkort.
Men det fick vi avslag på från PTS.

Breven som du fick hem nyligen angående abonnemang, kan jag hålla med om att dom är förbryllande.
Däremot betyder dom inte att du har tecknat ett abonnemang.

Det är en bekräftelse att numret har avregistrerats från ditt namn.

Du är välkommen att skicka ett mail till mig, om du har fler frågor.
Skicka i så fall ett mail till relation@halebop.net

Mvh
Robert
Halebop

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.