Vilken sjuk mardröm

Inatt drömde jag att jag hade en liten son till och om jag ska vara riktigt ärlig är jag lite osäker vilket som var mest skrämmande, själva drömmen eller det faktum att jag satt ytterligare ett barn till världen. Jag tycker att SnyggFinskan och jag gjort vårt när vi avlat tre och två gånger redan. Nu är det upp till andra att trygga den mänskliga rasens framtid.

Nåja denna son var i alla fall mer vild än tam, han var högt och han var lågt. Man var på helspänn hela tiden för att rädda honom ur dödens käftar.

I en episod av drömmen hade vi kommit in i ett enormt hus och skulla ta hissen upp i huset. Enda problemet var att hissen bara bestod av en stor plattform i mitten av ett ännu större rum. Den hade med andra ord inga väggar vilket denna son tog fasta på till sin höjdrädde fars enorma förskräckelse. Grabben trillade över kanten, fadern grabbade tag i hans jacka och drog upp honom på hissgolvet. Faderns höjdskräck slog till så han fick lägga sig på grabben för att hålla honom still under återstående mardrömsfärd och grabben gjorde allt för att komma loss och undersöka den vägglösa hissen mer.

Färden tog en evighet och jag hann till och med vakna till innan vi var framme.

Klockan 3 var det aningens tidigt att kliva upp så jag lyckades skaka av mig den värsta olusten och somna om, då kom nästa dröm där denna lilla parvel var huvudperson.

Vi var på semester i någon temapark med åkattraktioner, vis av mina tidigare erfarenheter av detta lilla monster valde jag konsekvent bort alla snabba och till synes livsfarliga åk. Långt in i parken hittade vi dock ett gammalt västerntåg som gjorde en tur genom parken. Vad kan hända i ett tåg tänkte jag och gick bort till åket.

Dumt gjort säger jag bara med facit på hand.

Vi kom ombord på tåget och det började tuffa i väg i stilla mak. Helt plötsligt ser vi ett stort berg som tåget ska uppför. Spåren går som en serpentinväg utmed sidorna mot toppen. Hmm tänker du, nu händer det något och visst var det så. Monstret lyckades pilla upp ett fönster och innan jag visste ordet av så klättrade han ut genom det och nedanför oss var det en fallhöjd på minst ett par hundra meter. Jag lyckades dock få tag på grabbens luva innan han föll, men fick inte in honom genom fönstret så där satt vi tills tåget väl stannade på toppen.

Nu tänker jag faktiskt inte sova mer denna lördagmorgon.

2 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Haha vad är det i den där luften på ditt jobb tro... ;)

Cat sa...

Huuah! Otäckt med mardrömmar.
Jag drömde att jag fick barn för några månader sen.. O jag ville inte ha ungen.. Var helt fel i skallen när jag vaknade. =/

sorry jag är kass på att va aktiv här. Skall köpa en laptop me mobilt bredband så jag kan blogga hela tiden! ;D

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.