En trevlig lördag

Gårdagen var faktiskt ganska trevlig, sambon och jag gick ner till centrum för att hon skulle köpa sig lite kläder och det hela slutade med att vi båda två fick med oss lite hem faktiskt. Inte en dag för tidigt egentligen eftersom vi behövt handla lite båda två ett bra tag nu.

På kvällen var det dags för karaoke på lokalhaket, med lokal menar jag verkligen lokal, det är krypavstånd hem för den som fått en öl eller två fler i sig än den hanterar. Ingen av oss sjunger karaoke själva men Jossan har nämnt att hon tycker att det är lite tråkigt att hon aldrig har tid att komma ut och sjunga på karaokehak längre så jag tänkte helt sonika att vi tvingar över henne så att vi får slå två flugor i en smäll.

Sagt och gjort... Jossan kom över vid åttatiden.

Själva karaoken blev en timme sen på grund av en fotbollsmatch på TVn... till de flestas förtret, utom möjligen dom som lyckades få Josef att inte stänga av TVn på grund av den fjantiga karaoken... jag menar, fotboll måste ju bara vara det som gör livet värt att leva va? ;-)

Karaokekvalitéen brukar ju ha en tendens att variera, dvs på dom som framför sina alster men jag måste säga att dom flesta var hyfsat duktiga på det dom gjorde... visst var det ett par galanta damer som kanske skulle undvikit sina duetter och fortsatt att hinka öl istället, men överlag var var det ingen som slaktade några gamla klassiker - speciellt inte Jossan trots att hon inte varit ute på ett par år.

På det hela blev det en trevlig lördagkväll, jag fick till och med i mig lite alkohol... den ni ;-) och höjdpunkten på hela kvällen var nog att se denna så kära vän glittra på ett sätt jag inte sett henne glittra på länge. Hon behöver musiken svårare än så är det inte... även en blind höna kunde se det. =)

Det här gör vi om tjejen.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

19 kommentarer och åsikter:

Cat sa...

Härligt att ni hade trevligt!! =D
Mindre härligt med nackspärr. =(
Jag är toktrött idag. =/

Jag har fått en ny tjänst på företaget nu. Sitta på kontoret mellan 9-17 måndag till fredag! =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Risken finns att jag kanske bli lika stooor som två stycken oxå då... :P

Cat sa...

TAack! =) Skrev precis det till dig, fast hann inte se din kommentar..=P Lite segstartad idag..

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Fuskade jue igår så jag tränar för oss idag istället... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja nån ordning får det jue lov att vara lixom... :D

Cat sa...

Japp!! Blir nog nice! Iofs avskyr jag att snacka i telefon, men det blir att ringa till kunder som redan har maskin o boka in service och sälja påsar m.m.. =) Skönt att slippa helgjobb iaf!! =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ska snart äta min andra frukost jag... :D Måste jue ha dundergröten i maggen innan jag promenixar iväg... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Frukosten är den viktigaste måltiden på hela dagen... så ääät människa!! :D

Cat sa...

Fast lön på en grej pratade han på.. O sen provision på den andra.. Ska höra mer med honom imorgon. Gick så snabbt allt igår. Det var 4 tjejer där som blev utbildade på bokningen så jag kände mig mest ivägen. Haha!

Cat sa...

Jo, det har jag!!! =D Gillar kontorsjobb. Tiderna o så.. Så det kan nog bli riktigt bra! =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag är ingen mamma å kommer aldrig att bli... inte min grej... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Precis... Så jag hinner jue inte ens att försöka göra barn jue... ;D

Anneli sa...

Helt rätt vi struntar i de som inget förstånd har! Fy sjutton vad kul med karaoke, tror det är mina asiatiska gener som kickar in där, för jag sjunger verkligen hellre än bra :).

Jessica Limont sa...

svar; okej men det är skönt att ta det lugnt ibland med :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Fast det är jue inget svårt att hålla reda på er... Ni rör jue inget på er utan sitter bara vid datorn... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag vet jue vart jag hittar er lixom... Bäst å titta till er om det blir för tyst bara för då är det nog nåt bus på gång... :D

Cat sa...

Den drack jag upp igår! =P Haha!!
Fy sjutton så trött jag är idag.. Sovit i soffan.. =/ Tråkdag! Men snart börjar wipeout! =D

Josefine sa...

Tack vännen!
För en kul kväll, det var jättekul att sjunga som jag inte gjort på länge, det gör vi om snart igen! Jag älskar att sjunga!!

Men du var väldigt snäll i ditt inlägg, jag totalslaktade "if I could turn back time" :)
men det var kul ändå!

Tack för att ni "tvingade" ut mig :)

Sindarin sa...

We can do it again vettu Jossan ;-)

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.