Och tystnaden sänkte sig åter

Barn är söta i små antal men en pladdrande skolklass på bussen en tidig tisdagsmorgon kan ta knäcken på vem som helst. Dom överröstade till och med musiken i öronen.

Men nu klev dom av så lugnet och tystnaden sänkte sig åter över bussen som ett sövande täcke.

Nu somnar jag om.

35 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Grannen har två å jag tycker det räcker haha...

Detta kanske vore nåt för mannen annars: http://www.solutions.com/jump.jsp?itemID=14303&itemType=PRODUCT&path=1%2C3%2C474%2C10570&iProductID=14303

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Den är nog utsliten snart ändå tror jag... :D Finns jue sååå mycket där ute i cyberspace jue... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ska snart använda kreditkortet istället för shoppingknappen nu... ;)

E. sa...

Sant, insikt som insikt, de är alla bra.
Puss.

E. sa...

:)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Brukar inte bli det när man är på shoppingturné med mamsen... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Blir mest mat... så att jag får mer energi till att terrorisera dig på jobbet... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Precis... Passar på när jag får både färdtjänst å bärhjälp... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag blev så full i skratt för koden inne hos dig var just TANT!! :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Haha vad får du för koder hos mig då då tro?! Protein... promenix... gymma... maaat... tv-serier... ;P

shopping oxå kanske... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Blogg.se hinner nog inte med i mina svängar med alla tokigheter som jag kastar in här.. :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

För det kan väl inte vara rörigare i min hjärna än Cattens heller... eller... ;D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Möjligvis om hon tvingar mig att lyssna på hennes musik... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tortyrredskap säger jag bara... Jag skulle erkänna allt tror jag... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tur att hon jobbar nu så att hon inte läser detta... å kommer på hur hon ska få tyst på oss... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja eller hitta på en egen kod... :D

... - - - ...

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det kan jue fungera... Till å med jag klarade av det... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Försökte med osynlig text men fick tydligen inte använda det... för det säger till mig att du måste skriva något här... :D Blir nog bäst att vi viskar tror jag... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

ska man skriva med bara små bokstäver då tro... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja då kanske vi inte ens förstår varandra till slut... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Que?! :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja vi får jue inte fixa så att du får huvudvärk heller... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja vi får jue inte fixa så att du får huvudvärk heller... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Precis! :) Så det är dax att vila ifrån mig nu... ;) Filurar på att laga mat jag... magen säger det i alla fall... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Är det dom som pratar med varandra nu kanske... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

muller muller!! :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Den nya koden kanske... :) Ha en bra kväll du med!! *vinkar*

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Med mitt minne så var jag tvungen å kolla vad du svarar ja på... :D

God morgon lixom!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det jag inte kommer ihåg har inte hänt... typ... :D Låter som en ganska så bra kod... eller om vi skulle bli torterade med Cattens musik... Vi har inget att erkänna lixom... ;)

Ska jue promma å gymma för oss idag igen... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Men då får du jobba för mig oxå... deal?! :D

Anneli sa...

Jag kan ibland tycka att två barn låter mer än en hel blåsorkester. Så en hel pladdrande skolklass vill jag inte ens tänka på.

Jo, visst måste man få ha dåliga dagar, det gällar bara att inte fastna där. Men som sagt, än leder plus :).

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Vilket teamwork vi har... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Haha vi är jue bara simply the best! :)

Nu ska jag duscha åt dig... Har bakat prottekaka oxå... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Helt okey för jag kan äta för dig oxå... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Kolla nu nya inlägget vad du går miste om... ;P

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.