Sjuka drömmar

Har du någonsin drömt skumma saker och när du sen vaknar glömt bort vad du drömt? Klart du har, det enda som brukar vara kvar är en skum känsla. Så känner jag med idag, skillnaden är bara att jag kommer ihåg drömmarna idag, men inte blir dom mindre skumma för det.

Jag drömde bland annat att jag var på väg till jobbet när jag helt plötsligt insåg att jag glömt skorna hemma. Jag var ute och gick helt barfota. Så gör inte normala människor så jag bestämde mig för att åka hem och hämta dom men hur jag än letade kunde jag inte hitta rätt busshållplats. Alla andra linjers stolpar fanns nere vid stationen utom min.

Hur sko/bussdrömmen slutade får vi nog aldrig veta eftersom klockan ringde mitt i bussjakten. Det riktigt sjuka är dock att när jag vaknade fanns känslan av att det var på riktigt kvar.

Idag är det jag som kollar både en och två gånger att jag har skorna på mig innan jag går hemifrån.

Nu när jag varit vaken en stund har dock de andra drömmarna bleknat så allt är som det ska igen - jag är normal trotsallt. Ska kolla det där med skorna en extra gång trotsallt.

5 kommentarer och åsikter:

Cat sa...

Drömmar kan vara braa knas du... Läskigt så in i den ibland. Kan vara så sjukt verkliga..

Naawwh!! Va go du är! =)
Usch, lika nervös idag.. Men ska försöka ta mig i kragen o verkligen ringa massor sen. =)

Cat sa...

Neej...det är inte det jag gör.. Tack o lov.. Det är nog skitsvårt. Det jag gör är egentligen så jäkla enkelt. Ringer kunder som har kirby redan o ger dem ett nummer de kan ringa om nåt problem uppstår eller om de behöver nåt. O så ska jag försöka sälja påsar o schampo till dem. =)

Cat sa...

Hehe! Jaa, jag vet.. det är så sjukt att jag nojar upp mig.. Borde inte behöva det. Men min skalle är knas. Hehe!!

Cat sa...

Yepp!! That's me! ;D
Blahaa..nu börjar jag snart. Dags att klunka kaffet o sen göra mig redo för ännu en nervös dag. =P
Hörs lite senare vännen! Hoppas på att hinna hem o prata lite med dig idag!! =D

Ha en underbar dag!

Cat sa...

Tack vännen!! =) Jag ska försöka komma över rädslan! ;)
Kramis!!

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.