Fantomen på Operan

I helgen zappade jag lite mellan kanalerna och av en slump slog jag på tvåan (vilket kanske händer ett par ggr om året som mest) och där gick filmatiseringen av Fantomen på Operan. Tyvärr kom vi en 40 minuter in i handlingen men musiken sitter fortfarande benhårt i mig sedan jag såg den svenska uppsättningen för en massa år sedan med den helt fenomenala Mikael Samuelsson i huvudrollen. Jag måste säga att i jämförelse med filmen och de engelska inspelningarna av musiken så spöar han dom alla med hästlängder =)

Sambons äldsta dotter älskade filmen när den kom och grabben tyckte att den verkade intressant så nu har vi bestämt att se om filmen i helgen.

Jag kan knappt vänta så nu ligger den svenska musiken på i bakgrunden när jag jobar och jag bara myser =)

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

30 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Säger jag aldrig nej till vettu väl... Så snart äter jag dundergröt oxå för dig å mig... :P

Josefine sa...

det är en underbar musikal och Mikael Samuelsson är grym!
kul att även sonen är intresserad trots att det inte är hårdrock :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Men jag tänker inte tvätta åt dig... Räcker sååå bra så med min egen tvätt... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

ja du har jue snart i ordning i ditt badrum igen... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Har inget badkar jag... Men kan jue stå i min dusch hur lääänge som helst istället... :P Förstår att det ska bli gott att få tebax det hela igen!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ni kommer väl att slåss om vem som ska duscha först kan jag tänka mig... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Akta så inte tanten slår på dig då... Hon slår sig jue själv så bra menar jag... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Försiktigt bara så att du inte blir ensam om det för evigt... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Skaffa en halkmatta till badkaret!! :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Nu tror jag att det är blogg.se som har slagit sig istället... Visar inte antal kommentarer men dom kommer dubbelt upp... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Nu verkar det som att det funkar igen... Dom fixade jue med nåt i morse å det verkar vara mer instabilt än vanligt efter det... Fick hur många olika sorters felmeddelanden som helst när jag testade själv... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja man kan bli trött för mindre lixom... Alltid är det något som strular... :( Måste vara klåpare som jobbar med det... Nya namnet kunde nog vara bugg.se istället... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja man kan bli trött för mindre lixom... Alltid är det något som strular... :( Måste vara klåpare som jobbar med det... Nya namnet kunde nog vara bugg.se istället... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja innan vi två börjar med att bugga oxå haha... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det är nog nåt som jag skulle slå mig fördärvad i i alla fall... :D Klart benen är jue liiite lurviga nu... ;)

Anneli sa...

Ahh, jag är älskar fantomen på operan och har faktiskt också sett den svenska uppsättningen med Mikael Samuelsson. Håller med om att han är i en klass för sig. Kul att barnen också gillar kultur :).

Just ja, Grattis till rinnande vatten!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Haha vi buggade jue... Svänga sina lurviga du vet... :P God morgon by the way! :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Haha ja jag tror inte att du hängde med där i svängarna igår... ;)

Jag har mina ljusa stunder... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det blixtrar till ibland lixom... :)
Gillar jue att leka med ord...

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Har du satt på repeat nu eller?! :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det kanske fastnade som en kletigt tuggummi... :D Fyra bugg å en pepsi max... *tra la la laaa* ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Kanske bäst att jag tuggar om nåt annat då... :D Fluff kanske?! :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Hoppas din sallad var lika god som min fluff... :P Nu ska jag duschaaa!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Inga fina strålar här utan massagestrålar... :P

Emma. sa...

Åh, den missade jag :/

Tusen tack, det gör mig mycket glad.
Puss.

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det ser även ut som att det blir strålande promenixväder nu... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja nåt strålande från vatten ute vill jag inte ha nu... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tänkte inte på det... ;) Kanske ska köra miss wet t-shirt då... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Var nästan så att det blev så du för himlen öppnade sig å vi var ute på Café Operas terass... Men vi vevade för taket igen... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja annars hade vi tur med vädret jue... strålande sol! :D

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.