En insikt hämtad direkt från livet/helvetet

Jag har kommit till en insikt som är lite större än alla andra... byggjobbare är Mycket Elaka Människor. Dom är helt enkelt sadister, satanister, fascister, dom känner minst en minister och säkert äter dom klister med... Ok dom sista var inte helt relevanta men dom rimmade på de andra istrarna.

Det är drygt tre och en halv veckor kvar till badrummet och toaletten är brukbara och redan nu står detta altare över det rinnande vattnet och väntar i vår hall. Jag har sagt det förr men det tål att upprepas... såfort vattnet är på och allt är klart ska jag först skita i två timmar nonstop och sedan två timmar i badkaret direkt efter det.

Ring inte mig första badrumsdagen för jag lär inte svara ändå.

Ska jag dock hitta en ljusglimt så är det väl att vi numera är inne i andra halvlek, det är kortare tid kvar än den som passerat. Glaset är likväl halvtomt ska tilläggas.

Edit: Jag glömde ju skriva att dom säkert bara står där för att jag ska suktas ännu mer och sakna mitt badkar och min toalett så det värker ända in i själen.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

13 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tryckt på shoppingknappen för dig med nu... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Haha ja jag skrattar än åt stavningen... Kolla mitt nya inlägg... COCKIES & CREAM lixom!! :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Den är faktiskt till lilla mamsingen... Hennes hylla fick inte plats i small... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ska bli väldigt spännande att se vad det är som jag får hem... Proteinet är kanske färdigfluffat redan så att säga... ;)

Hur mycket rum behöver din hylla då?! :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

I det övre rummet skulle jag tro... :D

(är jue GRATIS så snart kan det stå GYMVARUHUSET på dig ;))

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Så det ska bli en sovtisha med andra ord... :P

Josefine sa...

oj stackare, låter inte så kul det där.. men som du sa, det är kortare tid kvar än vad ni redan överlevt!
Tänk vad mysigt du ska ha i badrummet en hel dag sen då :)

Sindarin sa...

Det kan du fethaja Jossan... jag badkaret och möjligen en badanka om jag hittar en av god kvalité till nyinvigningen =D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Menar du att jag ska "slappa" around dig igen?! :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Är det inte det du är när du kommer hem sen... Fast kanske inte i tisharummet då... ;D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Inte förrens nästa vecka... Å sånt kan man väl inte glömma bort heller... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tänk att allt handlar om två här hela tiden... :)

Cat sa...

Haha! Du är för rolig!! =D
O du gör rätt i att tillbringa 4 timmar i badrummet när allt är klart.. Varför inte sova i badkaret t.o.m.. Hade inte du gjort det förr btw? ;D

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.