Totalt oseriöst

Idag fick jag ett välkomstbrev från Halebop där dom välkomnar mig som kund med kontakntkort...

Hos Halebop???? Med kontantkort???

Någon har registrerat sitt SIM-kort hos Halebop och angett mitt personnummer varvid dom gladeligen accepterar mig som ägare till dennes SIM-kort.

Jag letade febrilt efter telefonnummer i såväl brev som på hemsidan och det fiunns inget som helst nummer till kundtjänst att uppbringe, bara maillänkar till diverse olika ärenden så sagt och gjort, jag använder deras formulär. Numret framgick av formuläret.

2009-05-22 16:22:11
Hej, jag fick just i posten ett välkomstbrev Halebop kontantkort i mitt namn. Kruxet är att jag aldrig, har och aldrig någonsin kommer att flytta över något kontantkort till er så jag undrar verkligen hur det kommer sig att ni välkomnar mig med ett telefonnummer jag aldrig någonsin hört talas om med en tjänst jag ännu mindre har beställt.

Gör om, gör rätt... men framförallt förklara hur ni kan ha tecknat ett kort i mitt namn utan min vetskap eller mitt godkännande?

Bara några minuter senare kommer ett svar från dem... notera att det går heller inte att svara på deras mail utan vill man ha vidare kontakt är det formulär på hemsidan som gäller...

2009-05-22 16:24:01
Hej XXX
Kan se att det beställts via våran automatiska kundtjänst.
Om du vill spärra det återkom med ICC eller Puk kod så spärrar vi kortet.
ICC är det nummer som står på SIM-kortet (20 siffror)
Hälsningar
Micke
Halebop kundtjänst

Men ja vad dom hade förstått sig på mitt problem... så jag skickar givetvis ett nytt meddelande...

2009-05-22 16:34:08
Till Micke på kundtjänst: Eftersom det inte går att svara på era mail och heller inte ringa er hoppas jag att detta hittar fram till dig ändå.

Jag har BARA fått ett välkomstbrev där ni av någon anledning registrerar mig som kund hos er, vilket inte kunde bli galnare. Jag har således inget simkort, PUK-kod eller ICC-kod eftersom jag inte ens har ett SIM-kort med detta nummer. Hade jag haft det skulle jag spärrat det med en gång.

Det känns fruktansvärt olustigt och oseriöst att någon kan registrera en annan människa hos er utan någon som helst kontroll med vedebörande. Jag vill att detta ska raderas omedelbart eftersom jag varken har eller tänker bli kund hos er och numret som registrerats aldrig funnts i min ägo. Vill ni reda ut vem som egentligen har numret föreslår jag att ni kontaktar rätt person istället.

Jag emotser en bekräftelse från er att detta ärende är avlutat och att jag inte finns med i ert kundregister längre.

Och givetvis låter det inte dröja sig så värst länge innan jag får ett svar även på detta meddelande...

2009-05-22 16:48:52
Hej XXX
Kortet är registrerat via vår automatiska kundtjänst, när man registrerar kortet så knappar man in tillhörande PUK-kod samt personnummer. Här har någon knappat in ditt.
För att vi ska kunna avregistrera dig som ägare av kortet så måste vi få denna begäran skriftligt. Du ska ange anledningen till varför, ditt personnummer samt mobilnumret. Skicka det portofritt till;
Halebop
Svarspost 108 638 022
781 20
Borlänge

Hälsningar
Mathias
Halebop kundtjänst

Snacka om seriöst företag... dom har ett system som tillåter att folk registrerar sig utan någon som helst validering på att beställaren är den person den utger sig för att vara och när dom uppenbarligen gör fel så ska den drabbade kunden rätta till misstaget åt dom.

Inte undra på att dom inte går att nå... det luktar mygel lång väg tycker jag... Så nu återstår frågan om jag bara ska skriva det där brevet eller även anmäla ärendet till lämplig instans... Det här är ett skrämmande sätt att göra affärer på.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

3 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det är tydligen mycket lättare som en annan person regga dig på ett kort än för dig i egen hög person att avregga dig... *suck* Skulle väl för 17 vara samma procedur för den som ska ha ett kort så man vet det blir rätt person!

By the way så komer jag till huvudstaden i morgon å är på Café Opera om du har vägarna förbi... :) Hinner tyvärr inte städa dock... ;)

Mel@ sa...

Men jösses..
Illa illa juhe....
Hoppas de löser sig..
Men så mye problem för en så enkel sak igentligen.. spärra skiten tycker man dom bara kan göra..
Men Näää.. FÖR enkelt juh

Cat sa...

Men va sjutton..??! Det där är ju helt sjukt. =/ Jäkla puckon alltså.

Hej förresten! Var inte igår jag var här inne.. Måste skaffa laptop!! ;D

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.