Det kom ett mail

Minns ni den charmanta busschauffören som körde ifrån mig häromdagen som jag dessutom jag beskrivit här tidigare? Jag mailade ju till SL och har fått svar idag.

Jag beklagar att bussen körde ifrån dig, och jag har full förståelse för att du hör av dig till oss. Det är en självklarhet att bussarna ska släppa in trafikanterna, så länge det inte finns en särskild anledning, till exempel att bussen är helt fullsatt eller bussen är redan försenad och det kommer en annan buss snart. Föraren har inte alltid möjlighet att förklara orsaken och själva dörrstängningen kan upppfattas som arrogant handling även om anledningen kan vara rätt.

Vi ser allvarligt på sådana här händelser, och vi har rutiner för att följa upp dem. Jag skickar vidare den information du har lämnat till arbetsledaren, som kommer att tala med föraren för att undvika att detta händer igen.

Vi är tacksamma att du hörde av dig så att vi kan ta vara på dina synpunkter. Vi samlar alla synpunkter och utgår från dem när vi utvecklar trafiken.

Jag hoppas att SL ska motsvara dina förväntningar bättre i framtiden.

Behöver jag säga att jag faktiskt är förvånad över att dom svarade? Tyvärr tror jag nog mer på ett just den här chauffören är gemen helt enkelt, men det kunde jag inte svara SLs kundtjänst eftersom mailet kommer från en non-reply adress. Kul att dom svarade och tar till sig kritiken dock.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

4 kommentarer och åsikter:

Jessica Limont sa...

Sv; haha jadu.. det känns inget speciellt, mer än att tiden går så jäkla snabbt.. 19 år!!!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ska du stå där å bossa över mig eller?! ;D

Om man kommer fram till dig förstås å inte chaffören kör ifrån mig... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ska nog be att få låna Cattens Kirby jag... För den kan man städa allt med... Även lort i soffan... ;D

Jessica Limont sa...

Svar; haha ja.. Ska väl inte klaga direkt :)

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.