Underbar start

Hemresan och därmed helgen fick en underbar start. Redan när jag klev på bussen vid jobbet tänkte jag å nej, inte han. Det finns nämligen en äldre herre (för att uttrycka mig diplomatiskt) som kör 72:ans buss. Han är minst sagt vresig och hetsig. Han drar sig definitivt inte för att skälla ut passagerare som tar för lång tid på sig med biljetter osv.

Idag lyckades han exeptionellt bra. I korsningen Valhallavägen-Lidingövägen tog han en personbil som skulle svänga med bakpartiet på bussen. Utan ett ord till passagerarna kör han in till kanten och springer bort till personbilen och lämnar bussen stående mitt i ett av Lidingövägens svängande körfält.

Nu menar jag inte att han inte skulle gå till bilen, han hade ju trotsallt orsakat en incident men att ställa bussen just där var kanske inte jordens smartaste grej och hade han dessutom väntat in den svängande bilen hade det aldrig hänt i första hand.

Nåja det visar bara att det föds en idiot varje sekund och en del av dom gamla idioterna har inte vett att gå i pension i tid.

Passagerarna? Ja dom fick knalla iväg till nästa hållplats och ta nästa buss, när den väl lyckats kryssa förbi det blockerade körfältet.

'Cos every day counts!

0 kommentarer och åsikter:

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.