Nu får det vara nog!

Jag har ingenting emot vintern som foreteelse betraktat, speciellt inte när snöflingor sakta faller och täcker staden under ett vitt täcke. Det blir ljusare på kvällarna när snön ligger kvar. Tillhör man inte dom bilburna eller har bråttom någonstans kan snön till och med vara lite rogivande.

Problemet som jag ser det är att det finns ingen j##la snö nu så ge mig vår istället och hellre nu än snart. Jag har tröttnat på kyla som biter i kinderna, på att man knappt törs kliva ur sängen på morgonen tack vare att någon lagt isbitar på golven under natten. Jag är heller inte speciellt förtjust i att det blåser kallt och rakt igenom kläderna.

Säg nu inte att det inte finns några dåliga väder utan bara dåliga kläder, för jag har rådfrågat min garderob och den hade inte det minsta emot att svida om till vårskrud istället. Så vad väntar ni på? Ge mig vår. Ge mig knoppar som brister. Ge mig fågelkvitter på morgonen. Ge mig plusgrader på termometern. Jag kan till och med acceptera en släng av hösnuva bara jag slipper det här eländesvädret.

Ville jag utsätta min lekamen för kyla hade jag konverterat till pingvinism för länge sedan.

'Cos every day counts!

5 kommentarer och åsikter:

Josefine sa...

Tag kan inte göra annat än att hålla med!
Bort med kylan och fram med lite värme tack!

Sindarin sa...

Undrar om man kan starta en folkrörelse mot pingvinism?

Josefine sa...

ska vi försöka?
:)

Anonym sa...

Hahaha, kunde inte skrivit det bättre själv! Du är underbar vännen.
Själv funderar jag på att starta en grupp "våga hata svensk vinter"
Hmmm...nu är ju hat ett starkt ord men jag du vet vad jag menar.

puss på nozen <3

Sindarin sa...

Vi kanske kan få ihop en liten folkrörelse trots allt =)

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.