Det var en gång - IIII

Under högstadietiden lekte man inte längre, man umgicks. Lokala korvmojjen (som för övrigt än idag slår dom flesta haken i form av gott käk) var stället alla ungdomar hängde vid, det var alltid ett stort gäng där och alla var välkomna.

Jag började nian med att vara sjuk en månad och efter det var det lögn att komma tillbaka in i skolan så jag fick anpassad studiegång, vilket i princip betydde att jag läste engelska med min lärare en gång i veckan. Däremellan hade jag s k praktik tillsammans med en konstnär. I praktiken betydde det att jag gjorde som jag ville och han skrev intyg till skolan.

När nian närmade sig sitt slut började jag jobba på Clock istället och helt plötligt fick man lön med. En smartare person hade sparat lite men jag la merparten på skivor och allmänt leverne.

Tiden på Clock var ganska nyttig, man lärde sig ta ansvar och respekt för sina chefer. På Clock träffade jag även Nattis blivande mamma och inom kort var vi tillsammans.

Relationen med Nattis mamma var minst sagt stormig, vi förlovade oss och ringarna flög genom luften vid flertalet tillfällen. Når hon blev gravid var det ändå aldrig någon tvekan, hade vi gjort ett barn skulle vi även ta hand om det. Det höll ett par år innan vi insåg att det var dags att gå åt olika håll. Vi var för olika och bråken blev bara fler och fler.

'Cos every day counts!

0 kommentarer och åsikter:

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.