Inspirationskällor

Olika människor bidrar med olika saker i våra liv, en del påminner oss om våra fel och brister, andra om det goda vi gör. Em del inspirerar oss helt enkelt. Idag tänkte jag ge en eloge till en del människor som inspirerar mig.

Snyggfinskan - helt enkelt för allt hon gör och för att hon finns. Hon är en av anledningarna till att jag kliver ur sängen varenda dag. Jag skulle vara halv utan henne.

Nattis - min älskade dotter som har växt upp till en stor liten människa. Hon har sina bekymmer och vill ibland helst av allt bli liten och omhuldad igen, men hon klarar sig igenom det mesta med högt buret huvudet. Hon är stark och självständig. Hon imponerar helt enkelt.

Lillan - en ständig påminnelse om att jag aldrig får sluta älska min omgivning. Hon är en ängel på jorden. Hennes hjärta lyser upp de svartaste av mörker och värmer ända in i själen.

Jossan - hon är en påminnelse om vad som är viktigt i livet. Hon stöttar och nöter. Hon påminner också om att vara tacksam för det livet ger och det man har. Hon är stark och svag på samma gång och hon ger av sig själv.

Johanna - vi hörs inte av så mycket längre men som jag sagt innan, hon drog fram en ny sida i mig och hon har gått igenom så mycket. Hennes erfarenheter och kloka ord är en vägledningI om man går vilse.

Det här är några av människorna som påminner mig om att vara den jag är och inte bli någon annan, listan kommer säkert revideras under resans gång.

Vem inspirerar dig?

'Cos every day counts!

0 kommentarer och åsikter:

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.