Ambivalens

Jag känner mig väldigt splittrad och kluven just nu. Å ena sidan önskar jag att semestern vore här så att jag kan rulla ihop mig som en igelkott och sätta alla taggar ut så att ingen kan komma nära och kräva saker.

Å andra sidan törstar jag efter uppmärksamhet som en annan attentionwhore - se mig, hör mig, var nära mig. Det märkliga är väl att det är då man känner sig som mest avskärmad från omgivningen. Eller det kanske inte är så märkligt egentligen om jag tänker efter, dom känslorna går nog ganska så hand i hand. Känner man sig sedd och hörd skulle man ju inte känna en längtan efter det.

Jag är nog mer komplex än jag är villig att medge just nu, eller så är jag bara i behov av lite sömn. Så är det nog så om du orkat läsa hela vägen hit tycker jag att vi tummar på att det är så.

6 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Allt har löst sig här av sig självt... :)
Men nu filurar jag på vad du menar... *hmm*

Det kan vara så enkelt som att du behöver semester... Så där mår man när man inte mår bra av för lite sömn eller värk eller vad det månde vara... Man vill vara själv men man vill ändå inte vara det på samma gång... Man orkar lixom inte vara social men vill ha nån där ändå... när man vill... svårt å förklara... :)

Cc79 sa...

Åååhå, du behöver den kommande semestern hör jag! Du får vara hur mycket igelkotte du vill, bara du inte sticker mig när jag skickar en kraaaaam. :)

Sindarin sa...

Zuz: Det är ju solklart som alltid =)

C: Kan jag inte få sticka bara lite? Om jag blåser sen?

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Precis som staden som jag bor i... Fast nu verkar den gömma sig bakom en massa moln... *hummar igen*

Apollonia sa...

Du beskriver mitt normaltillstånd.

Sindarin sa...

Apollonia: Men för mig känns det allt utom normalt =/

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.