Varför är jag så förbannat velig?

Även om jag och fröken Evil visst har spenderat lite pengar på sistone så är det inte helt utan ågren. Jag är ganska dålig på att impulsköpa saker... visst för någon hundring men definitivt inte när det kostar många hundralappar och även då funderar jag länge i efterhand på om jag verkligen gjorde rätt eller inte.

Vi har mer eller mindre bestämt oss för vad vi ska köpa till sonen i födelsedagspresent och jag är på väg minst en eller två gånger per dag att beställa den... men sen kommer sparsamheten och knackar mig på axeln och säger "men det är ju så mycket pengar" och då funderar jag lite till... och lite till.

För säkerhets skull funderar jag ännu en gång till.

Varför kan jag inte bara bestämma mig och sen är det över. Det kommer alltid in nya pengar förr eller senare liksom. Please someone... make up my mind for me.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?
Ännu ett bra sätt att öka bloggens besökare

16 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tryck på shoppingknappen!! :D

Se så enkelt det var... ;)

Sindarin sa...

Jag är på väg... men det tar emot Zuz =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja du var jue gnällig å så voff... :D

Sindarin sa...

Zuz: Aaaah du tänker så du =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Man får lixom träna även på det... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Nu idag ser jag jue dubbelt! :)

Sindarin sa...

Zuz: Det är därför DU är så bra på det? För att du tränar? =P

Sindarin sa...

Hehe du får byta glasögon Zuz =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Exakt! :D Man måste jue ha mål här i livet... ;)

Dom immar nog igen... :D Dax för en dusch! :P

Sindarin sa...

Duscha skönt Zuz =P

Anneli sa...

Sv: Nä jag kanske inte behöver det, men det känns ändå.

Det är ju för att du är så snäll :).

Om det ni funderat på att köpa är något som han verkligen skulle uppskatta, och ni faktikt har råd med det så köp! Finns det å andra sidan något annat som han skulle bli lika glad för som är billigare, köp det.
Hoppas du blev klokare :).

Sen tror jag att det aldrig är fel att bry sig.

Sindarin sa...

Anneli: Superklokare blev jag =P fast veligheten finns nog kvar där ändå skulle jag tro =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Lika blöt utanför duschen tror jag... nästan 32 grader här inne nu... :P

Sindarin sa...

ZuZ: Grattis eller nåt =P Du är ett riktigt blötdjur

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag är jue född i fiskarnas tecken så... c";)

Sindarin sa...

Zuz: Du har aldrig slagit mig som hal och slemmig... men kanske när du säger det nu =P

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.