Fler tänkbara policys kanske

När jag ändå är inne och funderar på det här med policys så inser jag att det borde vara alkolås på karaokemaskiner. Vi trodde att det var grannens barn som lekte med karaokemaskinen häromsistens men det visade sig vara en förfriskad mamma.

Så här kunde det kanske fungera:
Karaokemaskinen: Så du vill sjunga lite? Blås på micken först.
Sångaren: *flåsar*
Karaokemaskinen: Jag är ledsen men din promillehalt överstiger den för omgivningens välbefinnande fastställda normen. Du får helt enkelt nyktra till innan du utsätter omgivningen för din skönsång.

Hell yeah! Normer och policys är bra.

30 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag å mitt minne... Vad har jag nu sagt till dig att göra igen... ;)

Så mannen gillar inte P!nk heller?! :D

litenX sa...

hahaha den var så genial haha... Alkolås 2 the drunken one haha...

Sindarin sa...

LitenX: Tack och bock ;-)

Zuz: Att kolla in den rosa färgen =D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Aha! :D Filurade på om jag hade vimsat till det totalt... Men ombytlig som jag är så byter jag nog snart igen ska du se... ;)

Sindarin sa...

Zuz: Camogreen? =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Filurar faktiskt på det å blanda med en lätt gul färg kanske... :P

Sindarin sa...

Zuz: Aaaaau aiijn tjicken =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Passar väl bra eftersom jag mumsar i mig så mycket pippi... ;P

Sindarin sa...

Zuz: Eller tomterött för tomtarna på loftet kanske? ;-)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Kanske skulle ta å köra rött å rosa då ton i ton lixom... ;)

Sindarin sa...

Zuz: Nu tror jag att någon tar sig ton här ;-)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag ska allt ta mig ton...fisk sen må du tro... *hmm* Kanske skulle ha det det blått här inne?! ;)

Sindarin sa...

Zuz: det gör du rätt i... jag funderar pä räksallad istället =D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Räkor skulle aldrig tysta mig för dom kommer inte in i min mun... :P Men du har jue dina grannar som tar sig ton du... ;) Som väl är så är mina på husvagnssemester...

Sindarin sa...

Zuz: Inte munnen men kanske magen =) Now... reksallad ;-)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Haru nog med deg då för att köpa den... ;) Smaklig spis! :P

Huskatt sa...

Men då skulle jag ju aldrig få sjunga ju...

Sindarin sa...

Zuz: Det blidde paj istället så degen räckte ;-)

Huskatt: Är du som Uggla? Sjunger aldrig nykter? Fast det är klart... han dansade ju aldrig nykter, Same same but different

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Vad bra... å så att det inte är du som är paj oxå... ;)

Sindarin sa...

Zuz: Tyvärr är ju jag rätt paj jag med =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ska nog laga dig ska du se... ;) Du ser jue vad fint som jag har gjort det här... :D

Sindarin sa...

Zuz: Jag har en låsning i ryggen så skutta du hit och Do your magic =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Sätter på mig spikskorna då så att det går snabbt... :P Inte bara förrådet som är låst minsann... ;)

Sindarin sa...

Zuz: Näää den värsta låsningen är som sagt den i ryggen just nu =(

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det blir inget bättre om du lägger dig på spikmattan då tro?! För massören hade semester om jag inte minns fel...

Sindarin sa...

Zuz: Jo det blir lite bättre för stunden, men det försvinner inte helt =/

BajsMalin´s Oseriösa sa...

Alkolås is the shit!

sv: Tack så mycket för det, Ja, tyvärr så är det ju kolsyra :/

Sindarin sa...

BajsMalin: Speciellt på karaokemaskiner, men det finns nog säkert fler saker som borde ha alkolås... plånboket och bankomatkortet t ex =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Du behöver få dig en rejäl omgång med andra ord... ;) Var rädd om kroppen din vännen så beställ tid!

Sindarin sa...

Zuz: Jag är rädd om mig, det går bara inte alltid så bra =D

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.