Never look back

Jag ska lämna en tanke hos er, speciellt ett par av er.

Livet levs framåt. En del lösa trådar bakom oss kanske behöver redas ut men i övrigt så heter det framtid just för att den ligger framför oss.

Lev nu, blicka framåt men framförallt, fastna inte i det förflutna. Att blicka tillbaka och åter genomleva smärta och tragedier tar bara på krafterna. Inget vi gör kan förändra det som varit så det vi måste göra är att hitta sätt att hantera det förflutna så att det inte påverkar vår framtid.

Ibland är avslut det enda raka. Never look back

19 kommentarer och åsikter:

Josefine sa...

Det är en bra tanke, försöka glömma det som varit och gå vidare framåt i livet. Det som är gjort kan man inte göra så mycket åt. Det är nu och här man lever livet.

Sindarin sa...

Jossan: Det är ju precis så det är. Ibland måste man ta en tur tillbaka i det förgångna men man ska akta sig för att bli kvar där

Josefine sa...

Ja det är ju det som är risken med dom där turerna, att man fastnar alltså. Jag har gjort det tidigare så nu aktar jag mig för att se tillbaka för länge. Dessutom är det inte så mycket i det förgångna som jag saknar heller, jag försöker se framåt och göra livet till det bästa!

Sindarin sa...

Helt rätt inställning Jossan =)

Rosy Red sa...

Jag ska ta tag i den för sista gången nu och sen lämna det bakom mig och gå mot ljusare tider.

Sindarin sa...

Du förtjänar det med Rosy =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Kloka ord vännen!
Man ska leva i nuet... det som har varit kan man ingenting göra åt... det som komma skall kan man inte styra så mycket över heller... Så lev nu! :)

Kajsa sa...

Du är vis du :)

Sindarin sa...

Kajsa och Zuz: Den sk visheten har sitt pris dock =/

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja den har jue tyvärr det... :( annars hade man den inte tror jag...

Sindarin sa...

Zuz: Du har så rätt... som vanligt =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det är jue inte bara av åldern som man blir vis... ;) Livet formar en jue som sagt var... Fast man kan forma det bra själv oxå bara man vill... :)

Cc79 sa...

Man ska aldrig GLÖMMA det som varit. Vår hjärna är smartare än så - glömmer gör man aldrig. Men vad som däremot är viktigt är att vända de dåliga erfarenheter man har till något positivt.

Man har genom livet kanske fått erfara till exempel vilken kärlek som inte är sund, vilka vänner man inte kan lita på, vilka vägar man inte ska vandra. Man har lärt sig att värdera det äkta, det vackra i livet.

Att analysera saker som hänt är bra, men man ska akta sig för att vandra omkring där och tappa bort sig i sina egna skuggor. Självdestruktivitet hjälper ingen.

"Per aspera ad astra" mina vänner - Genom svårigheter mot stjärnorna!

Sindarin sa...

Cc: Du är så vis att jag häpnar... men å andra sidan är det ju din hjärna jag gillar bäst av allt =)

Cc79 sa...

Darling, du är för sweet. Ibland är jag riktigt korkad också, men det gör ingenting. (Tänk så bra det är att jag kan ursäkta och förlåta mig själv så fint)

Kram, fina!

Sindarin sa...

Cc: Äh du är inte korkad... långt ifrån. Du är bara blond ;-)

Sindarin sa...

Zuz: Sååå vill du hellre ha modellera än en badanka? ;-)

Renée sa...

sv: haha, javisst! undrar vad man får betala för att ta med ungpalmen på flyget till sverige sen ^^

Sindarin sa...

Renée: Det beror nog på när du tar hem den... du får tänka på att kontakta jordbruksverket först kanske så att du inte åker dit på olaglig import av grödor

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.