Usch vilken dag

Jag har varit irriterad på sambon och hon på mig skulle jag tro med tanke på våra fåordiga ordväxlingar. Jag har inte haft lust att göra något speciellt alls, det enda jag faktiskt lyckats åstadkomma hittills idag är att dra i mig lite frukost, letat fram en vga-kabel samt en audiokabel för att kunna koppla in en dator till nya TVn (vilket för övrigt fungerade när jag pillat lite... så heja mig) samt möblerat om lite i Malawiakvariet. Ja just det... jag spelade 3-4 låtar på Guitar hero med bara för att testa ett tv-spel på TVn med.

That's about it so far och jag har egentligen ingen lust att göra så värst mycket mer heller.

Idag lovar jag att det blir skitmat till middag... om jag bara ids duscha och gå iväg och köpa den. Det är fan inte ofta men en sån här dag skulle jag nästan kunna tänka mig att bli packad bara för att jag kan. Inte för att jag lär bli det... men ändå.

And it's fucking raining out as well... ain't that just a gag?

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?
Ännu ett bra sätt att öka bloggens besökare

8 kommentarer och åsikter:

Rosy Red sa...

Vad felar dig? Varför på så uselt humör?

Den där Stormen och hennes paraply.. sa...

Sv: Nej det kan jag inte. Jag är maktlös inför min kemi. MEn de depressiva perioderna har blivit mycket mycket bättre. Och de maniska känns jävligt bra just nu. Jag hatade dem förr. Det är mer balans. Det är bara den där första dagen då jag "landar" som är svår.

Sindarin sa...

Rosy: Om jag visste det säkert. Irritation mellan mig och tant har väl bidragit lite sen har jag ingen lust att göra något heller. Allmänt trött kanske

Sindarin sa...

J: Tufft läge =/ men det är bra att du lärt dig hantera dom i alla fall.

Cc79 sa...

Nääää, fy - nu känner jag att det är dags för mig att skicka en KRAM till dig. Vilken skitdag! Imorgon blir bättre. Eller så kanske det känns bättre redan ikväll :)

Sindarin sa...

C: Ååååh tack =)

Livsstilsbruden sa...

Din blogg är skum, går inte o skicka kommentarer ju.

Det är okey att ha sådana här dagar, att vara deppig och inte göra ett skit. Hoppas den går över snart och att det känns lite mer positivt sen!

Hoppas denna dag blir bra om inte annat - det är fint väder ute!

Sindarin sa...

LifestyleChick: Det var fler som hade problem så jag har en annan inställning nu =P

Ja även till livet idag tror jag =)

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.