Det går fortfarande nedåt

Igår när jag ställde mig på vågen hade trenden vänt och jag insåg att jag måste vara mer beslutsam än innan. Vi pratar bara om 3-400 gram upp men det pekade ändå i fel riktning. I morse klev jag upp igen på väg in i duschen och hör och häpna den stannade på hela kilot mindre än igår så istället för några hundra gram upp är det faktiskt halvkilot ner även den här veckan. Vägen mot det sjunde kilot är med andra ord påbörjad.

Nästa vecka tar jag sikte på det åttonde. Första delmålet i viktminskningen är 12 kg så det är några veckor kvar men det går ju åt rätt håll hela tiden.

Tur att jag har stöttande sambo och familj i kampen mot kilona annars hade det nog havererat för länge sen. Sonen ifrågasätter allt om det verkligen går ihop med dieten. Han är söt han.

Jag höll ju på att glömma min underbara vän Jossan med, utan hennes stöttning och peptalk hade jag nog inte kommit halvvägs än. IOU alot.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

8 kommentarer och åsikter:

Josefine sa...

Du är så otroligt duktig, bra jobbat vännen!
Jag blir så stolt och glad för din skull! Och jag är bara glad att jag kan vara med och stötta och peppa dig! Men det är ändå du som gör jobbet i slutändan vännen, var stolt!!

Sindarin sa...

Äh jag hade ju inte kommit halvvägs utan er hjälp ju =)

Josefine sa...

Det är ju självklart en stor fördel att ha en stöttande familj, annars är det svårt!

Du kommer greja det här, bara du ger dig fan på det!! Massa pepp!

Sindarin sa...

Gett mig fan på det har jag ju redan gjort ;-)

Anonym sa...

Härligt det går åt rätt håll! =D

Nu såg jag din andra kommentar! =P
Haha! Folk brukar inte bli förvånade när jag berättar vilka puckade saker jag gjort! ;) Men kul att prova ju! =D

Hmm...ett badkar har jag aldrig sovit i.. Det får jag ju ta o prova!! =D Skitsmart ju..

Så lite så! Och TACK själv!! =) Håller med dig...det värmer verkligen att höra! =D

Anonym sa...

Så lite så!! =D
Hehe!! Är väl inte så dum kanske..men ibland sviker min hjärna mig! =P

Jo precis.. Finns många rötägg där ute.. Om alla kunde tänka som dig så skulle världen vara mycket bättre.
Och när det är så där då blir jag galen. Det skall vara på lika villkor.. Allt! Riktig jäkla dubbelmoral alltså.

Hehe! Yeah!! ;)
Jodu, lyckas man med det så är man fasen duktig alltså. =P Haha!!

Awwh!! Va kul att höra!!! =D Läser din dagligen också!! ;) Snokar runt lite vettu! =P

Anonym sa...

Jo.. jag höll koll som bara den på bloglovin.. Men glömmer bort det ganska ofta.. =P Kikar runt hos mina favvobloggar ändå!! ;) Men ska försöka bli bättre på att använda bloglovin.. För det är ju faktiskt riktigt smidigt! =D Nu hittade jag din följ bloggen knapp också! ;)

Jaa, verkligen!! Vad vore världen utan oss? =D

Jag tycker den är skiitsnygg!! Men vet att det finns massa som är galet snygga som är inbyggda med! Såg en på cheapy som jag gillade riktigt mycket. Men här har vi ingen plats för det tyvärr. Får bli när vi flyttar sen! =D

Anonym sa...

Joo!! Jag skall verkligen se till att börja använda mig av det!! =D

Japp, det tycker jag verkligen att vi kan enas om! Hehe!!

Jaa, precis!!! =D Jag hoppas på att gubben min får lite fart snart, så vi kan påbörja renoveringen av huset! Det är egentligen bara att köra på liksom. Pappa hjälper oss också! =D

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.