Undrar hur dom tänkte nu?

Jag är så lyckligt lottad så att mitt källarutrymme ligger i porten bredvid min port. Förr så var portarna upplåsta under dagtid så man kunde alltid komma åt källaren bara man gick ner före 21 på kvällen. Sedan en tid tillbaka har vi ett elektroniskt passersystem, vilket var välkommet eftersom ungdommar i trakten tycks tro att våra portar är deras matsal så det har legat både pizzakartonger, pommesfrittallrikar förutom rent snusk där ibland.

Nåväl, det spännande i kråksången är att porten bredvid har samma passersystem och våra "nuddar" går inte in i deras port och vice versa. Så nu funderar jag bara på... hur i helskotta ska jag komma åt min källare? =)

Jag har mailat förvaltaren så vi får väl se om dom inser att dom gjort bort sig en liten aning eller inte =)

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

23 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Hur ser rent snusk ut?! *hihi*

Ja det får du... du kan få liiite mat i den oxå... :D Men inga fria ställningar... ;)

Anonym sa...

Hmm...va.. Är jag trög?
Fattar inte.. Du måste ju komma in i källarn?

Haha! Joo, det är frågan det! ;)

Anonym sa...

Haha!! Fan va korkat då! =P
Hoppas det fixas snart!

Anonym sa...

Mjoo, det är klart.. Fy fasen så dammigt det var här när de gjorde stambyte. Vi har ingen dörr till vardagsrummet så vi satte upp plast. Men det smög sig igenom ändå.

Anonym sa...

Mjoo.. Huuah! Var skaplig storstädning här sen kan jag lova. Tur man har en bra dammsugare! ;)

Anonym sa...

Hehe! Precis!! Så kommer jag med min grymma maskin o gör skiinande rent! ;)

Anonym sa...

Haha!! Det är lugnt! Jag kan städa utan problem.. Har en bra maskin och har jobbat som lokalvårdare.. Men.. det kostar!! ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Doggybag å doggystyle blir jue den gemensamma nämnaren en ryggsäck... :D

Retades bara lite med dig där med att snusk kan väl inte vara rent... ;) Men fy vad folk är grisiga av sig alltså! :(

Anonym sa...

Haha! Beror på vad för dammsugare..;)
Senaste kirbymodellen..Ja tack! =D

Anonym sa...

Hehe!! De är dyyra.. =/ 34.000:- för komplett maskin. Helt sanslöst pris alltså. Okej att den är bra.. men shit..=P

Anonym sa...

Hahahaha!!!! =P Det är ju kanon! Eller? =)

Njaa..jag tycker väl att det är lite väl dyrt för den. Visst att medellivslängden är ca 30 år.. Men ändå..
Den kokar tyvärr inget kaffe. =( Men den suger bra..;)

Anonym sa...

Hahaha!! Det kanske vore dumt att prova ja.. Synd o bli av med nåt liksom! =P

Hahahaa! Va fräckt! =P
Det roligaste jag sett var på min utbildning när min boss skulle visa mattmunstycket o vände maskinen upp o ner.. Och fastnar med slipsen i den roterande borsten! Haha!! =P

Anonym sa...

Haha! Coolt ju! Kirbyn är bra till mycket! ;)

Jo man skall nog vara det.. Den ska hålla länge liksom!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det är som i våran tvättstuga här det... Även om det inte är lika grisigt... Men städerskan städar inte där utan bara runt om... :S Så en annan får jue göra det för tappar man nåt är det bara att kasta in det i maskinen igen...

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Men gud har du så mycket tvätt?! ;) Hihi sorry jag kunde bara inte låta bli... fast jag vet att jag åker på ordstryk snart... :P

Anonym sa...

Haha.. Jo precis!! =P

Anonym sa...

Hahaha!!! =P Jag märkte det inte ens..
Men så lnäge första och sista boksatven är på rätt plats så läser vi ju oredt rätt ändå.. Eller hur? ;)

Anonym sa...

Hahaha! Men va fan!! =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Mmm... Det kommer när jag minst annar det lixom... :P

Aha! Ska mannen göra sig goda smoothiesar sen nu då?! Bra investering! :)

Anonym sa...

Hehe! Ja, det är de verkligen.. =P
O på tal om kuk.. Vet du att det finns en människa här i Sverige som heter Semin Cuk?

Anonym sa...

Hahaha! Jag vet inte faktiskt..=P förmodligen gör han väl det!
http://personer.eniro.se/query?what=wp&ps_id=16539941&search_word=Semin%20Cuk&geo_area=

Anonym sa...

Nej, jag har inte vågat.. Skulle bli livrädd när han svarar "SEMIN KUK?" Haha!

Anonym sa...

Hahahaha!!!!! Jaa, borde ju faktiskt ringa o fråga det! =P

Mjoo, jag städar för fullt här! Har energi idag, så får passa på! =P

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.