Svar på tal

Det där med frågelåda var nog inte vår grej mina kära läsare ;-) Men jag fick ändå ett par frågor som jag ska göra mitt bästa att besvara. Hoppas att ni som frågade blev lite klokare =)

Vad är ditt drömyrke? Om du fick välja helt oberoende av lön och sånt, vad skulle du helst vilja syssla med? Jag trivs rätt bra med det jag gör men om jag vore ekonomiskt oberoende skulle jag vilja jobba antingen som coach eller i skolan och försöka fånga upp ungdomar innan dom kommer på glid. Jag delar ju ändå med mig av alla mina erfarenheter till folk så kunde jag skulle jag nog gärna jobbat med det.

Vad jobbar du med egentligen? Det var den lättaste frågan av alla =) Jag jobbar som grafisk formgivare. Jag gör original till trycksaker och web. Det är allt från foldrar, plastkassar, dekaler till facklitteratur.

Jag har faktiskt en fråga som är både på skämt och allvar (ska bli spännande att se svaret :) Hur har du blivit så klok och vart får du allt ifrån? Dom säger att man utvecklas genom sina kriser och jag har haft ett antal i mitt liv så det är väl en anledning. Vishet kommer med åldern säger dom ju med och i viss del skulle jag vilja påstå att det är sant. En komplemang som värmer är när någon kallar mig för vis faktiskt =) Vart jag får allt ifrån är kanske lite svårare att besvara, men erfarenheter är väl ett svar. Jag samlar på erfarenheter, såväl bra som sämre upplevelser är ändå en erfarenhet i sig. Alla erfarenheter är bra om dom får oss att reflektera över vår situation eller omvärld anser jag. Sen betraktar jag ju omvärlden och gör mina reflektioner utifrån just mina egna erfarenheter. Jag är övertygad om att det finns dom som tycker att allt jag skriver är trams och det är ju utifrån deras erfarenheter dom tycker så. Det måste man ju också respektera tycker jag.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

31 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det är inget vidare att knycka den från mig heller... så det så! ;)

Visst är jag det... :D Kan tala om att jag åt för dig oxå... ;)

Vad sitter du å pillar ihop nu då tro?! En ny snygg Pepsi Max flaska tycker jag... :P

Anneli sa...

Sånna som du imponerar på mig, de som kan ta sina erfarnheter, bra som dåliga och bli klokare. Jobbar på det där själv men lätt är det ju inte. Kanske blir det lättare med åren :).

Anonym sa...

Kul att läsa svaren! =D Och mycket bra svar dessutom! =)

Okey! Härligt med film!! =) Blev det någon bra då? =)

Anonym sa...

Okey!! =) Ska nog ta o se den! Jag gillade 1:an iaf! =)
Åh! Nu blev jag sugen på en riktig filmkväll bara för det! =D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Attans! Kunde jue skickat mig massor av tester annars å så kunde jag säga med vilken label som det smakar godast lixom... ;P Böcker diggar jag oxå! :D

Anonym sa...

Hehe!! Okii!! =P
Måste snart ta o se min favvofilm med! =P Liftarens guide till galaxen!!! =D

Anonym sa...

Jo, det är ju oftast så.. Har aldrig läst boken.. Men sett filmen x antal gånger! Sen gick den på TV nångång.. O det var en annan version av den vi sett innan..

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Vad är vänner till för lixom... ;D

Anonym sa...

Jaa, jag får nog göra det! ;)
Men har lite andra böcker jag vill läsa först. Är så seg på att komma igång med att läsa..=P Den mänskliga hjärnan skall bli vääldigt intressant. O så ska jag läsa 1984 och den tolfte planeten! =D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Vad har du nu gått och köpt för pulver?! Hoppas att det är proteinpulver... :)

Anonym sa...

Jag läste väldigt mycket när jag var yngre. Men nu för tiden är jag så bekväm av mig.. Orkar inte ta tag i det..trots att jag egentligen vill läsa.. =P

Okey! Ha en tokbra lunch då! ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ah det har jag sett att dom säljer där... även bars... ;) Men tror inte så mycket på såna däringa pulverdieter tyvärr... Bättre med bra å nyttiga mat å att röra på sig... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Alla sätt är bra utom dom dåliga heter det jue... :) Det kan jue vara ba pepp plus ett komplement... Ska nog tjata på dig oxå ska du se... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Klart att du vinner bara att du ger dig den på det... Vill man så kan man! :) Sen när du väl ser att det ger resultat plus att då mår bättre av det så går det så mycket lättare... Så ut å gå... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tyckte du att läpparna var söta som socker eller... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder... ;) Gå dig varm för bövelen... :D

Ja det är lika många studier som det är människor snart... Försöker bara att skrämma mig själv till mindre konsumtion av Pepsi Max... :P

Låter som att det är bra på hemmafronten i alla fall... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Max'en är mitt kaffe lixom... Har jue inte lärt mig att dricka det... :P Men försöker att skära ner för jag vet jue att det inte är bra... Men någon last måste man jue få ha... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Hmm... ja du varken röker eller dricker (nästan)... så godis kanske?! ;P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Nej nu får du bara äta godis på lördagar... ;) WoW'andet då?!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Vad kan det vara då då tro?! *hmm* Är det nåt ätbart eller något som du gör... eller inte gör kanske... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Att tiden springer ifrån dig menar du... Dax att börja träna så att du hinner ikapp då... ;)

*hihi*

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Kom med nåt nytt!! :D

Blev du svarslös eller?! ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Nej för nu kom det jue ett... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Själv så tappar jag äpplen i golvet just nu... :S Håller jue på å gör juice... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Satans axel säger jag bara... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tar till han när inte hårfärgen funkar... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Här är det äkta vara minsann! :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Haha det var jag som tänkte galet... Tänkte artificiell som färgat... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tur att jag inte får mannen att slita sitt hår i alla fall... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Han kanske inte har något hår att slita... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag tycker att det är snyggt med rakat jag... :) Fast alla klär nog inte i det...

Kör försiktigt! :)
Mumsar å äter jag... :P

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.