Var är värmen?

Vi önskar nog lite till mans att våren på allvar ska göra sitt intåg så alla jublar vi lite när solen visar sitt vinterbleka anlete, men någor är fel. Med solen blev det ännu kyligare ute. Kylan tränger genom alla klädlager och biter sig fast i ben och märg.

Jag vet inte hur det är med er men jag behöver banne mig sol och värme nu som piggar upp mig, jag är trött och håglös mest hela tiden känns det som. Än sålänge verkar det som om jag får nöja mig med att känna solen i ansiktet genom fönstret, det höjer temperaturen i mig med någon kvarts grad i alla fall.

21 kommentarer och åsikter:

Anneli sa...

Ja, nu borde det faktiskt bli vår på allvar. Så skönt att slippa klä ungarna i vinteroveraller mm. Sen välkommnar jag också ljuset, man blir ju faktiskt lite piggare av solen.

Anonym sa...

Usch ja...sol vill jag med ha! Så sanslöst trött på vinter o snö nu. =(
Fick ni massa snö igår med?

Godmorgon förresten! =D

Anonym sa...

Okey.. Här kom snön igår.. O det är sviiinkallt här. =( Vill inte gå ut idag ö.h.t..

Haha!! Nej idag har jag inte slagit nån! =P Inte än iaf! ;)

Anonym sa...

Haha!! Du ligger nog inte i riskzonen ändå!! ;)
Men sambon ligger risigt till! =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Kan tänka mig att det var det... :D Vad tyckte du nu då... visst är det jue gott?! :P

Kom mer snö här igår å kallare är det igen... Men sooolen skiner! :)

Anonym sa...

Haha! Nejdå! Nu är jag ju vaken, o då är jag snäll Cat som inte slåss! =D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja nu är det minusgrader igen... Veliga vädergudar! Men ack så fint ute... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Du får peppa upp dig med att till helgen så växlar vi om till sommartid! :)


Ja bara inte pappa polisen burar in mig så är jag nöjd... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Hehe nej han var åk-lagare en gång i världen... ;)

Anonym sa...

Hehe! =P

Vill du hjälpa mig att städa här? =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Stämmer bra det i grund å botten... :) Min pappa är lite av en mångsysslare när det kommer till jobb...

Josefine sa...

ja vad hände med våren som var på ingång i lördags liksom ??

men det är ju faktiskt bara mars än så länge så det är väl bara att vänta...

Anonym sa...

Hehe!! Attans då! =P
Näädå, det ska nog gå bra ändå! Nu har jag fastnat här dock.. Det är alltid lika svårt att slita sig. =P

Anonym sa...

Jadu, det kan man lugnt säga.. Skitjobbigt är det. Får så lite gjort liksom! =P

Anonym sa...

Mjoo, får väl göra det..
Men inte mycket som är tråkigare..hehe! Jag tvättar ju mattor/soffor eller sängar åt folk i jobbet..o pratar massa om städning hit o dit.. Så är trött på det. =P Sen är det alltid roligare att städa nån annanstans än just hemma.

Anonym sa...

Haha! Jo iofs.. Men kollegorna bor i Stockholm och Borås.. =/ Lite långt att åka för det..hehe!

Anonym sa...

Hahaha!!! =P Mjoo..Kanske det!
Är lite bitter idag. Så sjukt trött på mitt jobb m.m. =/
Skall försöka skärpa mig! ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Hon går hemma med en trasig axel (därför mina svar kan dröja ibland... är bara snabbisar vid datorn i regel)... innan jobbade hon i butik å på SF... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Än så länge så är det snart sju år... Värken är tyvärr kronisk... :(

Anonym sa...

Hehe!! Försöker va positiv iaf!! =D Men det är inte det lättaste alla gånger. Detta jobbet är ganska påfrestande för psyket många gånger. =/
Men nu ska jag locka fram HappyCat igen!! =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja ut å cykla med dig nu så att du får motion... ;)

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.