Läsarprofiler

Besöksstatistik är som jag sagt tidigare intressant, speciellt om man kan bryta ner det till olika profiler. I vissa fall kan man lyckas få till en hyfsat bra beskrivning tror jag.

Den sociala läsaren läser bloggen varenda dag... gärna flera gångern om dagen med. Han (fast företrädesvis hon) kommenterar flitigt, såpass flitigt att långa diskussioner uppstår. Den sociala läsaren är ofta väldigt öppen och trevlig, en sådan person man skulle kunna tänka sig att knäcka en pilsner, smoothie, selleristjälk med (vad som nu passar för stunden om man så säger). Den sociale läsaren drivs nog av sin nyfikenhet på omvärlden och själva interaktionen med den.

Den smygande läsaren kommer ofta in, istort sett dagligen med. Han/hon läser alla inläggen och så många kommentarer som går. Vad som egentligen driver smygaren är lite osäkert. Vill han/hon hitta saker att reta upp sig på eller hoppas smygaren helt enkelt på att det en dag ska komma något intressant att läsa?

Den intresserade läsaren läser också istort sett dagligen men intresserar sig kanske bara för de inlägg han/hon kan identifiera sig med och kommenterar då dessa. Om inläggen i sig inte tilltalar så kommenterar han/hon dem heller inte, men sålänge som guldkornen dyker upp med jämna mellanrum kommer den intresserade tillbaka lika troget som ett bi till blomman.

Den ointresserade läsaren är en som slumpar sig fram, klickar på en länk på måfå men upptäcker att dravlet på sidan inte tilltalar honom/henne och slumpar sig vidare.

Glömde jag någon?

Edit: Någon påpekade mycket riktigt att det kan finnas hybridprofiler med, dvs blandningar av olika profiler man kan till exempel vara en släng av både Social och Intresserad. Kan man vara fler blandningar, t ex Intresserad och Smygare med?

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

1 kommentarer och åsikter:

Anonym sa...

Tjohoo!
Vilken typ är jag tro? =P
Måste nog vara blandningen där.. Social o intresserad! =D Iaf i detta fallet! =D

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.