Vår bräckliga tillvaro

Många tankar hinner fara genom huvudet när man oroar sig för någon. Gårdagen var hemsk, på ett medvetet plan visste jag att inget hade hänt resenärerna men på ett omedvetet plan gick min hjärna igenom de allra värsta olycksförlopp och rapporterade tillbaka dom smaskigaste till mitt medevetande. Jag kollade tidningarnas nätupplagor flera gånger för att försäkra mig om att ingen kört av vägen igår. Jag lovar att det rann en tår eller två nerför min kind när jag väl fick kontakt med dom igen.


En vis person sa till mig en gång, gör upp med allt och alla du kan på en gång, en vacker dag kan det nämligen vara försent.


Vad han menade var t ex, tala om för dom du älskar att du älskar dem, säg förelåt eller acceptera en ursäkt om du kan osv. En dag finns dom kanske inte längre kvar och då är det försent att säga förlåt eller jag älskar dig och känslan försvinner aldrig.

Själv gjorde jag upp med min avlidna mormor efter hennes död vilket inte var helt tillfredsställande men det mattade ändå av hatkänslorna en aning. Min mor förlät jag när jag var 18, hade jag inte gjort det skulle nog våra liv varit förgiftade än idag.

Tillvaron är för bräcklig för att inte värna om dom vi älskar. Livet är nyckfullt och rätt vad det är kan allt förändras. Ta hand om varandra och fokusera på det vackra livet erbjuder.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

4 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja du hann tydligen före mig i säng för en gångs skull... ;)

God morgon vännen!
Kloka ord från dig å ack så sanna... Man vet aldrig när det kan vara försent...

Skönt att allt avlöpte väl igår å hoppas att ni har det bra idäg... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

IDAG för 17 gubbar!! :D

Anonym sa...

Godmorgon! =D

Stämmer så bra det där! Gäller att ta vara på tiden..Och som du skrivit förut, säga till dem vi älskar att vi älskar dem varje dag!
Man vet aldrig vad som väntar runt hörnet. Jag gjorde tabben att inte besöka min morfar en dag, skulle dit dagen efter. Då var det för sent. =(

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.