Ung naivitet

När man åker kommunalt är det alltid lika underbart att sitta och lyssna lite på vår unga generation när dom kommunicerar med varandra. Idag har jag bland annat hört följande konversationer.

För det första insåg jag i ett tidigt skede när två ynglingar diskuterade sina WoW-äventyr i morse att min övertygelse att Hunters bara är sjukt jobbiga att ha att göra med. Sorry Hadjii men det är så.

Nästa "intressanta" diskussion var tre tonårsgrabbar som satt i telefon (altså bara den ena men de andra två hejade på). En kamrat till dem (förmodligen han i andra ändan av luren) hade träffat en tjej och den stora frågan dem emellan (som även resten av vagnen fick ta del av) var huruvida han hade fått doppat eller inte.

Tredje och den som definitivt tillhörde intelligensreserven. Var två tonårstjejer som diskuterade. Bland annat framkom att det kändes "sjukt allmänbildat" att läsa tidningen så dom skulle minsann läsa tidningen varje dag. Bland nyheterna kunde man dessutom läsa att Therese Ahlsand (notera efternamnet) blivit av med sitt rekord på grund av dubbla baddräkter. Men guuud så sjukt, varför då? Jag vet inte, jag orkade inte läsa hela artikeln. På det viset fortsatte resten av resan :-)

Undrar om vi lät likadant i deras ålder?

10 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Haha den sista konversationen var bara så bäst!!

Underbart! Har precis invigt den nu... :)

Är du oxå 25 eller?! ;) Tycker det är kul när man lär sig något nytt eller får aha-moments av något som man kanske inte har tänkt på innan...

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Lite värre än min å Cat's hårfärg det... Å nästan halvnorska båda oxå lixom... ;) Ganska så kul å lyssna på hur "dagens ungdom" snackar... Eller för den delen skriver... Undrar verkligen hur det korsordslösande gick med dagens alla förkorningar... :D

Anonym sa...

Hahaha!! Klockrent! =D
Det påminner mig om att jag måste gå in på tjuvlyssnat.se o kika lite!! =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Kunde inte ha sagt det bättre själv... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Med åldern kommer visdom heter det väl... :)

Anonym sa...

Ja, sånt där är ju bara roligt!! =D

Oki! Låter som en nice kväll! =)
Är sängdags här med snart. Är så trött. O planerar att gå upp tidigt imorgon igen! =P

Natti!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag kallar dig vis då så får jag se dig sväva över backen... Det vore en syn för gudar... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Bara en meter till så hade du varit ovanför huvudet på lilla mig... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det är jue du som syr in mig i ett hörn nu... :D Denna gången skyller jag allt på dig å inte på hårfärgen... ;)

Anonym sa...

Jag brukar förundras... eller kanske förskräckas snarare... över hur ogenerade folk är. För helt främmande öron babblas det på om det mest privata. Och så sitter man (jag) där och tvingas tjuvlyssna på något man inte alls har med att göra. Var tog den personliga integriteten vägen? Hmm.

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.